Početna > Biznis
Biznis

„Er Srbija” poštuje dogovore s turističkim agencijama

Činjenica je da je tokom proteklog vikenda saobraćaj „Er Srbije” na našem matičnom aerodromu u Beogradu bio otežan, te je došlo do određenog broja kašnjenja i otkazivanja. Kompanija se tim povodom obratila javnosti, navela pojedinačne i opšte razloge za neredovnosti u saobraćaju, izvinila se putnicima i najavila mere koje će preduzeti da bi se situacija poboljšala.
Foto: PrtSc/Air Serbia/YouTube

Putnici su zbrinuti na prvim narednim letovima na kojima je bilo slobodnih mesta, bilo da je reč o letovima „Er Srbije” ili drugih avio-kompanija, navodi se u reagovanju iz ove kompanije na tekst „Kašnjenje ili otkazivanje leta mora da se najavi putnicima”. Oni tvrde da nema svakodnevnih kašnjenja, ali i da je netačno da „Er Srbija” ne poštuje dogovore i da nema komunikacije, kao i da ne obaveštava turističke agencije o izmenama.

„Naši zaposleni su u stalnom kontaktu sa agencijama, radnim danima i vikendom, i obaveštavaju ih o svim izmenama“ navode iz „Er Srbije”.

Na tvrdnje pojedinih turističkih agencija da ova kompanija ne dostavlja informacije o doplatama za gorivo u zakonskom roku, oni kažu da je kompanija sa agencijama i članicama Jute dogovorila da se do 10. dana u mesecu dostavljaju informacije o revidiranju cena usled promena na tržištu avio-goriva za naredni mesec, da bi agencije mogle da ispoštuju zakonski rok od 20 dana, koliko je neophodno da se putnici ranije obaveste o eventualnim promenama.

„To je rezultat dogovora agencija koje su zakupci čarter-letova i „Er Srbije” i pridržavamo se tog dogovora u potpunosti. Zbog čega agencije kasne sa obaveštavanjem putnika, da li je to zbog manjka zaposlenih, neažurnosti ili iz nekih drugih razloga – „Er Srbija” u to nema uvid“ kažu u ovoj kompaniji.

Pojedine turističke agencije su postavile pitanje kako to da na redovnim linijama nema doplata za gorivo, a na čarterima ima, a iz „Er Srbije” odgovaraju:

„Na redovnim letovima kompanija prodaje avio-karte, dok na zakupljenim čarter-letovima (praktično privatnim letovima) turističke agencije prodaju turističke aranžmane u okviru kojih je avio-prevoz samo jedan integralni deo predmetnog aranžmana. Na redovnim letovima cene se menjaju u zavisnosti od tražnje, ali postoji trošak koji se naplaćuje na ime goriva. Istovremeno, poređenje redovnih i čarter-letova nije moguće iz više razloga. Na redovnim letovima na profitabilnost leta ne utiče samo cena avio-karte već i odnos broja prodatih mesta u biznis klasi i ekonomskoj klasi, prihod od prevoza robe (kargo), prihod od prodaje dodatnih usluga, prihod od prodaje svih zemaljskih usluga u vezi s konkretnim letom itd. Oni dodaju da kada je reč o čarter-letovima, ti letovi su zakupljeni u kapacitetu od 144 mesta i kalkulaciju cene avio-prevoza po putniku radi svaka agencija za sebe i svaka agencija radi procenu cene na osnovu očekivane popunjenosti. Cene čarter-letova se mogu promeniti jedino usled većih poremećaja u cenama avio-goriva, i to je definisano ugovorom zaključenim između turističkih agencija i „Er Srbije” na transparentan način, iz prostog razloga što se osnovne cene definišu mesecima unapred, te nije moguće predvideti uticaj cene goriva. Kada je reč o avio-gorivu, u prethodnim godinama se dešavalo i da „Er Srbija” vraća deo novca agencijama usled pada cene avio-goriva, što je takođe jasno i transparentno definisano ugovorima o čarteru.

Inače, iz našeg nacionalnog avio-prevoznika tvrde da su svi putnici sa otkazanih letova u redovnom saobraćaju zbrinuti, poštujući definisana prava putnika i „Er Srbija” u tom delu apsolutno preuzima sve svoje obaveze.

Kada je reč o otkazivanju čarter-letova, „Er Srbija” dugi niz godina nije otkazala nijedan čarter-let zakupljen od strane turističkih agencija“ navode iz ove kompanije. Oni kažu da je bezbednost putnika i osoblja aviona uvek na prvom mestu i ako je potrebno da se polazak aviona koji ima tehnički problem pomeri za, na primer, jedan sat da bi avion bio proveren, tako nešto će i biti urađeno, i tu nema izuzetaka.

„Kao odgovorna kompanija, ne možemo da prihvatimo da avion koji nema ispunjene sve uslove bude pušten u saobraćaj, makar to zahtevalo i određeno kašnjenje u polasku. Podsetićemo da je prošle godine realizovano preko 1.100 čarter-letova i da je preko 96 odsto realizovano na vreme, što je ozbiljan rezultat u avio-saobraćaju, uzimajući u obzir brojna ograničenja u vezi s pandemijom“ ističu iz „Er Srbije”.

Džonson: Plate u javnom sektoru ne mogu biti brzo povećane

Preuzmite android aplikaciju.