Početna > Biznis
Biznis

EK zahteva od „Temua” da objasni svoje poslovanje

Evropska komisija saopštila je da je poslala zahtev platformi za onlajn trgovinu „Temu” da dostavi podatke o tome šta je ta kompanija preduzela protiv ilegalne prodaje proizvoda.
Foto: PrtSc/A Current Affair/YouTube

Komisija je dodala da je ovaj zahtev upućen na osnovu Akta o digitalnim uslugama kompanija (DSA). „’Temu’ mora dostaviti tražene detaljne informacije do 21. oktobra 2024. Komisija će na osnovu procene odgovora koji dobije od kompanije ’Temu’ odlučiti o narednim koracima”, dodaje se u saopštenju EK, prenosi „Insajder”.

„Temu” je platforma za šoping u vlasništvu kineske kompanije „PDD holdings”. EK je u maju već objavila da će „Temu” morati da ispoštuje stroža pravila EU o onlajn sadržajima, nakon što je broj njihovih korisnika značajno premašio ključni kriterijum od 45 milona korisnika, što je prag za primenu strožih regulativa.

Mediji navode da ovaj zahtev Brisela dolazi usled sve češćih negodovanja pojednih evropskih zemalja poput Danske, Nemačke, Finske, koje tvrde da su platforme poput ove – kineske, koja prodaje nerealno jeftine proizvode, velika pretnja i nelojalna konkurencija lokalnim trgovcima. Takođe se ističe i da za njih ne važe ista pravila kao za evropske onlajn kompanije iako svoje proizvode prodaju u Evropi.

U međuvremenu, i Indonezija je zatražila od kompanija „Gugl” i „Epl” da blokiraju platformu „Temu” u toj zemlji kako joj se više ne bi moglo pristupiti, saopštio je ministar za komunikacije Budi Ari Setijadi. Ovaj potez ima za cilj da preventivno zaštiti mala i srednja preduzeća u Indoneziji od jeftinih proizvoda koje nudi „Temu”, dodao je on, iako vlasti još uvek nisu našle da je u toj zemlji došlo do bilo kakvih transakcija preko ove platforme, preneo je Rojters.

Budi je ukazao da poslovni model „Temu”, koji povezuje potrošače direktno sa fabrikama u Kini kako bi se znatno smanjila cena proizvoda, predstavlja nezdravu konkurenciju za njihove firme. On je dodao da njegova vlada takođe planira da zatraži sličnu blokadu za kineskog onlajn trgovca „Šejn”.

„Temu” u svetu već ima više od 600 miliona korisnika i odnedavno posluje i u Srbiji. Glavna tajna uspeha ove kineske kompanije, koja je postala globalni fenomen, jeste to što povezuje direktno kupce i proizvođače (fabrike) i iz lanca izbacuje posrednike.

OPEK snizio prognozu rasta potražnje za naftom u 2024. i 2025.

Preuzmite android aplikaciju.