Почетна > Бизнис
Бизнис

Ефектива против увођења бакшиша као обавезне ставке у фискалним рачунима

Удружење потрошача „Ефектива“ се оштро противи увођењу бакшиша, као обавезне ставке у фискалним рачунима које издају угоститељи, саопштило је ово удружење.
Фото: Unsplash/k8townsend

Из „Ефективе“ истичу да бакшиш или напојница представља поклон којим задовољни потрошач награђује онога ко га је услужио а да ако је нешто поклон, онда не може бити обавезно, већ је ствар избора и одраз задовољства пруженом услугом, а право на избор је, наглашавају, једно од основних права потрошача.

“ Закон о заштити потрошача предвиђа да потрошач плаћа услугу која му је пружена и то сразмерно количини или вредности те услуге. Кроз цену хране и пића у угоститељском објекту, које су вишеструко веће од редовних цена у трговинама, потрошач већ плаћа добијену услугу, јер је у цену коштања урачунат и рад особља“, наводе из овог удружења.

Сматрају да би се обавезним бакшишом увело додатно плаћање већ плаћене услуге.

У „Ефективи“ се позивају на члан 90. Устава Србије којим се гарантује заштита права потрошача уз оцену да то значи да држава не сме да доноси законе који потрошача приморавају на нешто што он не жели, нарочито да плати нешто чиме није задовољан.

“ Образложење удружења угоститеља ХОРЕС, да они на овај начин заправо желе да задрже радну снагу, увећавањем њихових примања, у најмању руку нема смисла ни логике, јер у том случају треба да се одрекну дела свог профита, а не да то пребацују на терет потрошача, који у угоститељски објекат не долазе због задовољења потреба запослених, већ својих личних“, наводе из „Ефективе“.

Додају да се не противе опцији да бакшиш буде део фискалног рачуна као одраз добровољности, али истичу да никако не сме да буде обавеза за потрошаче.

Rok za plaćanje prve rate poreza na imovinu 14. februar

Преузмите андроид апликацију.