Prodaja novih automobila u Evropi pala je u oktobru za 29 procenata u odnosu na isti mesec prošle godine. To je najgora prodaja u mesecu oktobru otkako se ona meri, jer je kriza čipova smanjila ponudu novih vozila.
Registracija novih automobila u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i zemljama Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu na nivou su 798 693 vozila, navodi se u izveštaju Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
Hjundai, Kia, Porše i Smart ostvarili su rast prodaje uprkos padu tržišta, dok su Jaguar i Ford zabeležili drastičan pad.
Pad isporuka Folksvagen grupe od 42 odsto u oktobru znači da ih je Stellantis pretekao kao najprodavaniji evropski proizvođač automobila, ali je i prodaja ove grupacije smanjena za 32 procenta.
Stellantis u čijem su vlasništvu Alfa Romeo, Lanča, Opel, Krajzler, Džip i mnogi drugi brendovi je prošlog meseca prodao 165 866 automobila, u poređenju sa 165 309 automobila Folksvagen grupe.
Brendovi koji posluju u okviru FV grupe su više puta ove godine zaustavljali proizvodnju, uključujući i glavnu Folksvagenovu fabriku u Volfsburgu u Nemačkoj, zbog nedostatka poluprovodnika.
FV Grupa, kao i drugi proizvođači automobila, daju prednost svojim najprofitabilnijim markama i automobilima u proizvodnji, odnosno njima prioritetno idu čipovi. Tako je Porše u oktobru povećao prodaju za 13%.
Preuzmite androidaplikaciju.