Продаја нових аутомобила у Европи пала је у октобру за 29 процената у односу на исти месец прошле године. То је најгора продаја у месецу октобру откако се она мери, јер је криза чипова смањила понуду нових возила.
Регистрација нових аутомобила у Европској унији, Великој Британији и земљама Европске асоцијације за слободну трговину на нивоу су 798 693 возила, наводи се у извештају Европског удружења произвођача аутомобила (АЦЕА).
Хјундаи, Киа, Порше и Смарт остварили су раст продаје упркос паду тржишта, док су Јагуар и Форд забележили драстичан пад.
Пад испорука Фолксваген групе од 42 одсто у октобру значи да их је Stellantis претекао као најпродаванији европски произвођач аутомобила, али је и продаја ове групације смањена за 32 процента.
Stellantis у чијем су власништву Алфа Ромео, Ланча, Опел, Крајзлер, Џип и многи други брендови је прошлог месеца продао 165 866 аутомобила, у поређењу са 165 309 аутомобила Фолксваген групе.
Брендови који послују у оквиру ФВ групе су више пута ове године заустављали производњу, укључујући и главну Фолксвагенову фабрику у Волфсбургу у Немачкој, због недостатка полупроводника.
ФВ Група, као и други произвођачи аутомобила, дају предност својим најпрофитабилнијим маркама и аутомобилима у производњи, односно њима приоритетно иду чипови. Тако је Порше у октобру повећао продају за 13%.
Преузмите андроид апликацију.