Digitalizacija usluga RGZ-a u Srbiji traje poslednjih pet godina, rekao je načelnik centra za upravljanje geoprostornim podacima RGZ-a Darko Vučetić i istakao da su građani Srbije zahvaljujući ovakvom načinu poslovanja uštedeli 35 miliona evra u poslednje tri godine na procesima kupovine, prodaje, provere i registracije nepokretnosti.
Naveo je da su neke od usuga RGZ-a: e-katastar koji daje građanima sve podatke koje imaju profesionalni korisnici i javni beležnici, geo-Srbija digitalna platforma jedinstvena u svetu koja raspolaže sa 300 setova javnih podataka, e-zakazivanje za pristupanje katastru i e-šalter preko koga se ostvaruje komunikacija između korisnika i službenika RGZ-a.
Na onlajn konferenciji „Digitalni katastar po meri građana“ koju je Republički geodetski zavod (RGZ) održao juče, kako bi približili građanima elektronske usluge koje ova institucija nudi, Vučetić je kazao da su jednostavnost i ušteda vremena osnovni benefiti ovakvog načina poslovanja.
Onlajn diskusija je samo jedna u nizu aktivnisti u okviru projekta „Digitalni svet katastra“ koji je pokrenut u cilju potpune digitalizacije RGZ- a i koji će obuhvatiti niz onlajn događaja, edukacija i panela u cilju boljeg razumevanja i jednostavnijeg korišćenja digitalnih usluga, servisa i aplikacija, kao i aktuelne teme iz oblasti poslovanja ove institucije.
„Podaci o nepokretnostima građana sada su dostupni 24. časa dnevno tokom cele godine, a ceo proces je prepoznat od građana te je portal Zavoda, zahvaljujući svim onlajn servisima i uslugama, sedamnaesti po poularnosti u odnosu na sve sajtove u Srbiji, rame uz rame sa Guglom i Jutjubom,“ rekao je Vučetić.
On kaže da je u poslednje vreme poraslo interesovanje za nekretnine na tržištu, kao i korišćenje elektronskih usluga Zavoda, te objašnjava da je kotiranje sajta RGZ-a na 17. mesto posledica efikasnosti usluga, a ne kako neki tvrde, problema koji građani imaju sa njegovim korišćenjem.
Preuzmite android aplikaciju.