Veliki pad prodaje automobila na samom kraju 2021. naterao je stručnjake da potraže uzroke. Uočili su da je uz smanjenu tražnju i sve veći broj kupaca koji se masovno okreću jevtinijim vozilima. Reklo bi se, kriza ima svoje zakone, a ko se tu snađe, pogodi ukus kupaca, može i da računa na uspeh.
Prodaja novih putničkih automobila u Evropskoj uniji pala je tokom 2021. godine za 2,4 posto na 9,7 miliona vozila, pri čemu je samo u decembru pad iznosio čak 22,8 procenata, saopštilo je Evropsko udruženje proizvođača vozila (ACEA). U decembru je širom EU prodato 795 295 putničkih automobila, a to je šesti uzastopni mesec pada.
Na većini tržišta registrovan je dvocifreni pad prodaje u decembru. Većina proizvođača beleži i pad proizvodnje i samim tim i prodaje.
Rumunski proizvođač isporučio je prošle godine 537 095 vozila i jedna je od retkih velikoserijskih automobilskih marki koja je 2021. završila u plusu. Dačija se pohvalila i da je izbila na treće mesto u Evropi kada je reč o prodaji vozila privatnim kupcima, nakon što je dostigla rekordni tržišni udeo od 6,2 odsto. Za ovakav rezultat najzaslužnija su dva ključna modela kompanije na evropskom tržištu – Sandero i Daster.
U 2021. u Evropi je prodato 226 825 primeraka Sandera, uključujući i „stepvej“ varijantu.
Daster je takođe imao odličnu godinu iza sebe sa 186 001 isporučenim vozilom, čime je ukupna prodaja ovog modela od 2010. godine premašila dva miliona automobila.
Tajna dobre prodaje ovih vozila je niska cena, korektan izgled, garancija, jeftini delovi, oprema, dovoljno mesta za četiri odrasle osobe, klima i mala potrošnja.
Preuzmite android aplikaciju.