Када резервишете лет, да ли икада размишљате о томе које ће вас седиште најбоље заштитити у хитним случајевима? Вероватно не.
Већина људи резервише седишта за удобност, као што је простор за ноге, или погодност, као што је лак приступ тоалету. Путници који често лете често резервишу седиште што ближе предњем делу како би могли брже да се искрцају.
Ретко резервишемо лет у нади да ћемо добити једно од средњих седишта или у задњем реду. А када бисмо вам рекли да су ова седишта су статистички најбезбеднија у авиону. Да ли бисте их тада изабрали?
Путовање авионом је безбедно
Путовање авионом је најсигурнији начин превоза. У 2019. години било је нешто мање од 70 милиона летова широм света, са само 287 смртних случајева.
Према анализи података Савета за националну безбедност САД, шансе за смрт у авиону су око 1 према 205.552, у поређењу са 1 према 102 у аутомобилу. Упркос томе, мало обраћамо пажњу на фаталне саобраћајне несреће, али када чујемо да се АТР72 срушио у Непалу, то је главна прича на свакој страници са вестима. Наш интерес за авионске несреће можда лежи у нашој жељи да разумемо зашто се оне дешавају или колика је вероватноћа да ће се поновити.
И то можда није лоша ствар, наша брига је да осигурамо да ови трагични инциденти буду темељно истражени, помажући да се путовање авионом одржи безбедним.
Места у средини и назад
Вреди запамтити да несреће по природи нису у складу са стандардима. У паду „United Flight 232“ 1989. у Сијукс Ситију, 184 од 269 људи у авиону преживело је несрећу. Већина преживелих седела је иза прве класе, према предњем делу авиона. Упркос томе, студија која је проучавала податке о авионским несрећама за 35 година показала је да су средња задња седишта авиона имала најнижу стопу смртности: 28%, у поређењу са 44% за седишта у средњем пролазу. Ово такође има смисла. Седење поред излазног реда увек ће вам омогућити најбржи излаз у хитним случајевима, под условом да на тој страни нема ватре. Али крила авиона чувају гориво, тако да то дисквалификује средње излазне редове као најбезбеднију опцију. Што се тиче тога зашто су средња седишта безбеднија од седишта поред прозора или пролаза, то је због заштите коју пружају људи са обе стране.
Неке несреће су горе од других
Врста несреће ће такође одредити преживљавање. Ударање у планину ће експоненцијално смањити шансе за преживљавање, као што је био случај у новозеландској катастрофи 1979. године. Лет ТЕ901 компаније Еир Њев Зеаланд срушио се на планини Еребус на Антарктику, при чему је погинуло 257 путника и чланова посаде. Слетање кљуна авиона у океан такође смањује шансе за преживљавање, о чему сведочи лет 447 Ер Франса из 2009. године, који је убио 228 путника и чланова посаде. Пилоти су обучени да што боље смање потенцијални ризик у хитним случајевима. Покушаће да избегну да ударе у планине и траже равну тачку, попут отвореног поља, да слете што је могуће нормалније. Техника слетања на воду захтева процену површинских услова и покушај слетања између таласа под нормалним углом слетања.
Главни разлог зашто нас кабинско особље подсећа да држимо појасеве није због опасности од судара, већ због „турбуленције чистог ваздуха“ која се може искусити у било ком тренутку на великим висинама. Управо ова временска појава може да нанесе највећу штету путницима и авионима.
Преузмите андроид апликацију.