Компанија Чобани, коју је у САД прославила производња грчког јогурта, саопштила је данас да је регулаторима поднела захтев за Иницијалну јавну понуду (ИПО), односно за листирање на Њуоршкој берзи.

Вредност компаније, коју је 2005. основао турски имигрант у САД-у Хамди Улукаја, могла би на берзанском дебију да буде процењена на више од 10 милијарди долара, преноси Ројтерс позивајући се на неименовани добро обавештен извор.
Компанија још увек није утврдила број акција које планира да прода, као ни распон почетне цене за предложени ИПО.
Чобани, што на турском значи „пастир“, прави јогурт, овсено млеко, млечне производе, млечне и кремове на бази биљака, пробиотичке напитке и кафу за понети.
Одбио понуду америчког гиганта у сектору безалкохолних пића
Улукаја је пре више од деценију и по подигао мали кредит и купио једну стари фабрику јогурта у којој је покренуо производњу, а прве чаше Чобанијевог грчког јогурта нашле су се на полицама америчких продавница 2007. године, према подацима са веб сајта компаније.

Чобани данас има фабрике у Њујорку, Ајдаху и Аустралији, а 2016. је одбио понуду америчког гиганта у сектору безалкохолних пића, компаније Пепсико, за преузимање већинског удела, наводећи да жели да остане независан.
Прехрамбени сектор током последњих година привлачи велику пажњу инвеститора на Вол Стриту, пре свега због тога што ланци брзе хране и отмени ресторани осмишљавају нове меније како би привукли клијентелу која води рачуна о здрављу и заштити животне средине.