Početna > Biznis
Biznis

Crna Gora zadovoljna posetom, ne i zaradom

Hoteli i plaže su puni, privatni smeštaj nešto više od polovine, ali kako su gosti iscrpljeni krizom prihodi su manji i nisu u srazmeri s posetom.
Foto: Unsplash/gratilo

Broj gostiju u odnosu na 2019. godinu je i na nivou 70, a negde 40 odsto. Gosti su pretežno iz regiona potom iz Ukrajine, Kazahstana, dok ih je iz Evrope u malom broju, piše crnogorski list Pobjeda.

Kako je Pobjedi kazala direktorka Turističke organizacije Budva Maja Liješević u privatnom smeštaju obravi oko 19 000 turista, dok je u hotelima nešto više od 13 000.

“U 103 otvorena hotela (od ukupno 134) najbrojniji gosti su iz Srbije, Ukrajine, Bosne i Hercegovine i Izraela, dok su prisutni gosti i iz Kazahstana, Francuske, Rusije, Poljske, Turske, Nemačke, Grčke, Italije, Albanije, Makedonije i Crne Gore.

Kada se poseta uporedi sa rekordnom 2019. godinom, po njenim rečima, u hotelskom smeštaju ostvareno je 97 odsto rezultata, dok taj procenat u privatnom smeštaju iznosi 59 odsto.

Crna Gora očekuje pojačan promet u narednim danima, a povoljna epidemiološka situacija predstavlja ključni faktor.

Liješević tvrdi da su cene usluga i smeštaja niže nego pre korone, a tu su i akcije za porodice.

“Može se slobodno reći da je letovanje na Budvanskoj rivijeri nikad pristupačnije”, kazala je Liješević.

Očekuju, ističe ona, i dobru postsezonu.

“Međutim, produžetak sezone zavisi od više faktora. Najprije, povoljna epidemiološka situacija kako u Crnoj Gori, tako i u okruženju predstavlja preduslov za odvijanje dobre turističke sezone, a time i postsezone”, kazala je Liješević.

Suvlasnik Hotelske grupe “Montenegro stars“ Žarko Radulović kaže da su hoteli ove grupacije puni od početka sezone, ali da se broj gostiju ne može porediti sa prihodima.

“Sezona je dobra, predsezone nije ni bilo, a za postsezonu ćemo da vidimo“. Veoma je razočaran time da ima 58 000 nezaposlenih, a da on ne može naći radnike.