Почетна > Бизнис
Бизнис

Чекање у шангајској луци поскупљује робу у Европи

Готово трећина робе која треба да напусти луку Шангај задржана је због строгог „локдауна”, а кашњења испоруке погоршавају кризу у ланцима снабдевања, што ће довести до несташица и раста цена робе.
Фото: Unsplash/climatechangevi

Европа и Сједињене Америчке Државе могу да очекују нова кашњења и несташице увозне електронике из Кине, упозорава Винсент Штамер, економиста са Института за светску економију у Килу, преноси „Дојче веле”.

Три седмице после стављања града у карантин око 30 одсто робе која је требало да крене из луке није напустило Шангај. Другим речима, то је 30 одсто извоза мање у остатак света, наводи Штамер.

Јелена Грубор Стефановић, представница Привредне коморе Србије у Кини, каже да лука у Шангају ради у затвореном кругу (тј. особље не напушта луку, већ ту ради и живи), што мало значи за добављачке ланце. Друмски транспорт је и даље отежан, а поред тога и складишта су затворена. Све и да се додатно омогући нормалан друмски транспорт није могуће преузети робу или складиштити је јер су складишта затворена (изузимајући неколико отворених зона).

„Засад се помиње средина маја као нека опција за отварање града и нормализацију, али ништа није званично објављено. За робу која је у „закључаним” зонама, нажалост, алтернатива не постоји. Ако је роба доступна, алтернатива је углавном лука Нингбо, а доста робе се пребацило и преко железнице“ каже Јелена Грубор Стефановић.

Она наглашава да се српске фирме засад нису жалиле, односно није било захтева да се нека већа количина робе пребаци авионом или слично. Сигурно је да има кашњења, али колико су велики ти проблеми, тешко је у овом моменту прецизно утврдити, каже она. Иначе, у Србију преко Шангаја стиже трећина кинеске робе.

Najveće plate imaju programeri, a najniže ugostitelji

Преузмите андроид апликацију.