Почетна > Бизнис
Бизнис

Британска компанија развија хибридни млазно-електирични авион за кратка путовања

Компанија ,,Faradair“ планира да развије и понуди хибридно-електрични путнички авион намењен регионалном авио-тржишту.
авион
Фото: Pixabay/LN_Photoart

Авион би требало да има до 19 седишта, а покретао би га пропелер са напајањем из електромотора, док ће неопходну струју обезбеђивати мала гасна турбина.

Како би се обезбедио додатни потисак и омогућило полетање и слетање са кратких писти, летелица ће имати крила са три нивоа, што ће јој дати изглед налик на борбене авионе из Првог светског рата иако је у питању најсавременија аеродинамика.

Такав авион би имао далеко мање покретних делова од конвенционалних пропелерских летелица, што смањује трошкове коришћења. Он би такође био далеко тиши и производио би мање штетних гасова. То је летелица која би била не само економична, а самим тим и исплатива, већ би такође била и тиха и одржива.

Дизајн компаније ,,Faradair“ би омогућио кратка путовања између градова као што су Лондон и Манчестер (летове у трајању до сат времена) за 25 фунти у једном правцу – што је мање од цене возне карте.

Главни разлог зашто је електрификација авиона компликована је то што чак и најбоље батерије складиште далеко мање енергије по килограму од традиционалних авионских горива, што их чини претешким за напајање авиона на дугим летовима. Приближавамо се цифри од 200 ват (сати) по килограму, а потребно је 1.000 или 1.500. Дакле далеко смо од онога што је неопходно за велике летелице.

У компанији ,,Faradair“ планирају да оспособе овај авион за летење до 2025. године, а комерцијална употреба би требало да почне 2027.

Velika Britanija korak bliže zameni plastičnih pakovanja kompostabilnim

 

Преузмите андроид апликацију.