Početna > Biznis
Biznis

Britanska kompanija razvija hibridni mlazno-elektirični avion za kratka putovanja

Kompanija ,,Faradair“ planira da razvije i ponudi hibridno-električni putnički avion namenjen regionalnom avio-tržištu.
avion
Foto: Pixabay/LN_Photoart

Avion bi trebalo da ima do 19 sedišta, a pokretao bi ga propeler sa napajanjem iz elektromotora, dok će neophodnu struju obezbeđivati mala gasna turbina.

Kako bi se obezbedio dodatni potisak i omogućilo poletanje i sletanje sa kratkih pisti, letelica će imati krila sa tri nivoa, što će joj dati izgled nalik na borbene avione iz Prvog svetskog rata iako je u pitanju najsavremenija aerodinamika.

Takav avion bi imao daleko manje pokretnih delova od konvencionalnih propelerskih letelica, što smanjuje troškove korišćenja. On bi takođe bio daleko tiši i proizvodio bi manje štetnih gasova. To je letelica koja bi bila ne samo ekonomična, a samim tim i isplativa, već bi takođe bila i tiha i održiva.

Dizajn kompanije ,,Faradair“ bi omogućio kratka putovanja između gradova kao što su London i Mančester (letove u trajanju do sat vremena) za 25 funti u jednom pravcu – što je manje od cene vozne karte.

Glavni razlog zašto je elektrifikacija aviona komplikovana je to što čak i najbolje baterije skladište daleko manje energije po kilogramu od tradicionalnih avionskih goriva, što ih čini preteškim za napajanje aviona na dugim letovima. Približavamo se cifri od 200 vat (sati) po kilogramu, a potrebno je 1.000 ili 1.500. Dakle daleko smo od onoga što je neophodno za velike letelice.

U kompaniji ,,Faradair“ planiraju da osposobe ovaj avion za letenje do 2025. godine, a komercijalna upotreba bi trebalo da počne 2027.

Velika Britanija korak bliže zameni plastičnih pakovanja kompostabilnim

 

Preuzmite android aplikaciju.