Боје играју веома важну улогу у нашим животима и носе одређене поруке.
Боје су моћно оружје комуникације и свака са собом носи одређену поруку. Неке позивају на акцију, а неке утичу на расположење.
Истраживања су показала да одређене боје подижу крвни притисак, неке поспешују метаболизам и добар сан, а неке изазивају напрезање очију. Доста тога има везе и са нашим личним искуством, али и са утицајем одређене културе.
Бела боја је боја чистоће, невиности и нових почетака. Она даје осећај свежине и најпогоднија је за радни простор, јер утиче на пажњу, памћење и координацију. То је боја медицинског особља, па се према њој осећа и извесно страхопоштовање.
Црвена боја се везује уз појмове љубав и страст. Док код нас младе обично носе белу хаљину, у Кини је обичај да девојке на дан венчања носе црвену боју, јер она представља радост.
Истраживања показују и да мушкарце, на први поглед, привуку девојке које су обучене у црвену гардеробу.
Али црвена се везује и за опасност, заустављање, а многи се још од школских дана плаше црвене хемијске оловке којом су им оцењивани домаћи задаци.
Жута је боја коју могу препознати и они који пате од далтонизма. Обично гардеробу у тој боји носимо када желимо да будемо примећени и другачији. Она шаље и поруку да смо весели и оптимистични.
Психолози сматрају да је то најстимулативнија боја и да подстиче на акцију и комуникацију. Према неким веровањима, добро је да кухиња и трпезарија буду у жутој боји, јер она утиче на метаболизам и апетит.
Плава је боја неба и воде и везује се за мир и спокој. То је боја која се препоручује за спаваћу собу јер умирује и опушта. Она улива поверење и везује се за мудрост и лојалност.
Нутриционисти сматрају да она смањује и сузбија апетит, јер се у природи ретко може наћи храна која је плаве боје, па се људима који држе дијете саветује да једу из плавих тањира.
Зелена је боја природе и обично се везује за екологију. То је боја равнотеже и хармоније, која буди креативност и утиче на концентрацију и меморију, па зато зелену гардеробу треба носити када се иде на неки важан испит.
Црна боја је, са једне стране, симбол елеганције, а са друге, она је симбол депресије и жалости. Маркетиншки стручњаци то врло добро знају, па често ову боју бирају за луксузне производе, јер се онда они боље продају и одају утисак гламура.
За ову боју је још нешто интересантно: ако је носе млади, то је симбол побуне и бунтовништва. А ако је носе одрасли људи, она је симбол амбициозности и успешности код мушкараца, а атрактивности код жена.