Hibridna tehnologija u poslednjih 20 godina pomogla je da se smanji emisija izduvnih gasova, ali neki vozači ostali su užasnuti kad su na red došli troškovi servisa i zamene delova, što im je donelo velike troškove.
Ranit Sing, iz engleskog grada Lestera jedan je od vozača koji je to iskusio.
Sing je za 27 000 funti pre četiri godine kupio “mercedes E300 BluTek hibrid” iz 2014. kod zastupnika Mercedesa, vođen idejom uštede na gorivu i manjoj emisiji ugljen-dioksida.
Reč je o modelu dizelašu od 210 KS uparenim s elektromotorom od 27 KS, i naravno pripadajućom baterijom.
Automobil sa 78 400 pređenih kilometara radio je dobro do ove godine, pre nego što je krenulo po zlu.
Kada je Sing odvezao svoj hibridni „mercedes” u ovlašćeni servis na redovnu kontrolu, rečeno mu je da je baterija došla do kraja svog veka nakon osam godina eksploatacije.
Sing tvrdi da mu je serviser za novu bateriju dao ponudu od 15 000 funti (oko 18 000 evra) ali ta cena ne uključuje troškove rada koji su još 200 funti po radnom satu. Pritom nije reč o bateriji od 80 kWh kao na električnim automobilima, jedinica od 0,8 kWh u tom mercedesu iste je veličine kao obični automobilski akumulator.
„Užasnut sam onim što se dogodilo“, rekao je Sing, dugogodišnji vlasnik „mercedesa“.
„Osećam da sada imam samo dve mogućnosti – da bacim osam godina star auto, ili potrošim više nego što vredi, a vredi oko 13 000 funti.
Sing je medijima rekao da je bio kod stručnjaka za hibride koji mu je rekao da nije moguća jeftinija popravka, međutim na i-Beju se u Velikoj Britaniji mogu da nađu baterije dostupne po ceni od 800 funti. Šta da uradi, Sing još razmišlja.
Preuzmite android aplikaciju.