Портал Војводина уживо екслузивно преноси вест из Румуније о започињању изградње ауто-пута Темишвар – Моравица, који ће преко граничног прелаза Ватин бити повезан са престоницом Србије, Београдом.
Подсећамо да је пре две године потписан меморандум између Србије и Румуније о изградњи ауто-пута Темишвар – Београд. Уговорне стране су се обавезале да ће успоставити везу између две државе директним повезивањем ауто-пута Београд – Ватин (државна граница), који ће бити дужине 65 километара са српске стране и са румунске стране ауто-пут Темишвар – Моравица (државна граница), дужине око 78 километара. Два ауто-пута ће пролазити кроз заједничку државну границу и међусобно се повезивати преко новог граничног прелаза на Ватини (Моравица са Румунске стране).
Боравећи у Темишвару, румунски министар саобраћаја Сорин Гриндеану најавио је да ће Студија изводљивости бити готова овог пролећа, а његову најаву пренео је портал Опиниа из Темишвара.
„Надам се да ће се пројекат реализовати. Градска кућа Темишвара за 2 године није могла да уради експропријацију земљишта” изјавио је министар Гриндеану.
„Еколошка дозвола и кораци за то су скоро завршени, гео студије су завршене 99 одсто, чекају се лабораторијски резултати. Кажем да ће овог пролећа бити завршена студија изводљивости и даћемо је на аукцију. То је још једна тачка до које ми је стало“, рекао је Сорин Гриндеану.
„Имао сам дијалог са Александром Вучићем, као и са другим представницима. У међувремену сам добио писмо од српског колеге да посетим Београд и то ћу учинити, али настављамо пројекат са наше стране. Нема дилеме, ми идемо ка Моравици. Идемо онако како смо најавили, без икаквих проблема. Штавише, договорили смо се да направимо заједнички гранични прелаз , о трошку Румуније, и били смо максимално конструктивни у свим тим приступима. Ово је за нас, али не само за нас, важан пројекат за повезивање севера Европе са јужном Европом. “, рекао је и министар саобраћаја Румунијеа преноси Темишварски портал Опиниа.
Сорин Гриндеану је прецизирао да би ауто-пут Темишвар – Моровица могао да буде изграђен европским средствима, као део најкраће трасе паневропског коридора Гдањск – Солун.
Румунија је већ поднела пријаву за финансирање пројекта кроз ЦЕФ Програм војне мобилности, програм кроз који Европска комисија финансира интерне пројекте попут санације неких мостова на националним путевима који пролазе поред војних база, као и прекограничне пројекте. Ради се о пројекту који је вредан преко 260 милиона евра, од чега су 133 милиона европска средства.
„Наредне недеље ће држава Румунија расписати тендер за извођаче за изградњу ауто-пута Арад-Орадеа. Румунски министар Саобраћаја рекао је да ће се веза север-југ остварити на правцу: Гдањск – Варшава – Краков – Кошице (Словачка) – Дебрецен (Мађарска) – Орадеа – Арад – Темишвар – Моравица (Румунија) – Београд – Солун (Грчка). Ово је најкраћи пут. Следеће недеље, понављам, биће расписан тендер Арад-Орадеа, који мора да се настави на југу Темишвар-Моравита“ изјавио је министар саобраћаја Румуније.
“Сви ови радови се раде европским новцем. Радови у Министарству саобраћаја Румуније се раде европским новцем и по критеријумима ЕУ. Темишвар-Моравица је прихватљив пројекат са становишта критеријума Европске уније“, објаснио је министар саобрац́аја Румуније, а преноси темишварски портал.
Подсећамо, према документацији за будући ауто-пут који ће Темишвар повезивати са Београдом, а коју ће са румунске стране градити компанија Егис, траса ће имати неколико путних чворова који ће обезбедити улазе и излазе са ауто-пута, ка регионалним путевима у Румунији.
Улаз ауто-пута у Србију биће преко новог граничног прелаза Ватин (СРБ) – Моравица (РО), који ће бити удаљен око 1,55 км од садашњег царине Старе Моравице и на десетак километара од Вршца.
Er Srbija: Posao na 11.000 metara visine – prijavi se i postani deo našega tima (VIDEO)
Преузмите андроид апликацију.