Početna > Biznis
Biznis

Algoritam povezuje radnika sa poslovnom ponudom po njegovoj meri

U Srbiji su ovog jula Nacionalnoj službi za zapošljavanje poslodavci prijavili 697 potreba za angažovanjem radne snage u oblasti ugostiteljstva i turizma, čime su se zanimanja poput konobara i kuvara ponovo našla na listama najtraženijih, i to odmah iza informatičara, građevinara i obrađivača metala.
Foto: Unsplash/Quaid Lagan

Da je deficit i dalje najviše uočljiv među zanatskim zanimanjima, pa je poslodavcima bilo najteže da nađu radnike za pozicije poput mesara, pekara, kuvara, potvrđuju i podaci iz „Infostudove” analize oglasa za prvih šest meseci ove godine.

Nadležni podsećaju da su najviše mogućnosti da se zaposle imali i prodavci, vozači, magacioneri, administrativni radnici. Istu sliku na tržištu rada ovih dana nudi i nova, nedavno uspostavljena, moderna platforma laboro.io za zapošljavanje, koja je potpuno besplatna za sve one koji traže posao.

Pokrenuo ju je tročlani tim, kao odgovor na izazove sa kojima se susreću poslodavci i kandidati, prevashodno u ugostiteljstvu, trgovini, prevozu, skladištenju i sličnim uslužnim delatnostima, gde je najveća potražnja za radnicima.

Kako otkriva Bojana Možina, suosnivač „Laboro Inc.”, najviše se prijavljuju kandidati za poslove konobara u restoranima, a ima i prijava iz oblasti transporta, rada u magacinu, kol-centrima.

„Za sada je prijavljeno oko 3.500 kandidata, od kojih je oko 1.100 otključalo svoj profil, a to znači da oni aktivno traže posao, tako da ih naš algoritam platforme odmah povezuje sa poslodavcima. Njih je trenutno oko 20“ nabraja Možina, dodajući da među potencijalnim radnicima najviše ima onih sa srednjom školom, ali ipak ima i menadžera, advokata, prevodilaca, grafičkih dizajnera koji traže posao preko platforme.

„Umesto si-vija, svi kandidati imaju priliku da kreiraju svoj jedinstveni profil i prijavljuju se na oglase bez preusmeravanja na bilo koje druge portale i stranice“ navodi Možina i dodaje da je platforma dostupna na svim uređajima, nudeći mogućnost i poslodavcima da samostalno i u nekoliko klikova kreiraju i objave oglas za posao.

„Po objavljivanju oglasa laboro algoritam kvalifikuje i rangira kandidate za određenu poziciju i time štedi 13 časova nedeljno regruterima, koje oni u proseku provedu u pregledanju i sortiranju pristiglih prijava za samo jednu otvorenu radnu poziciju. To je krajnji cilj, da se pojednostavi i ubrza proces regrutovanja i zapošljavanja u ugostiteljstvu“ navodi ona.

Posebnost ove platforme je u tome što direktne poruke unutar veb-aplikacije, alatke za zakazivanje intervjua, kao i video/audio intervjui pružaju mogućnost poslodavcima da brzo uspostave kontakt sa kvalifikovanim kandidatima i obave intervju.

Otkrivene tajne Junajted Grupe, Grci objavili: Šolak krije dugove

Preuzmite android aplikaciju.