Evropska unija ima zacrtane ambiciozne klimatske ciljeve, ali pitanje je u novonastaloj situaciji, ratom u Ukrajini, recesijom i privrednom neizvesnošću, kako će se taj smer odraziti na živote ljudi s prosečnim prihodima, onih koji u autosalone kompanija ,,Bentley“, ,,Ferrari“, ,,Lamborghini“, pa čak i ,,Mercedes“ i ,,BMW“ mogu da navrate samo da bi se divili njihovim automobilima.
![CO2](https://gradskeinfo.rs/wp-content/uploads/2022/05/pexels-khunkorn-laowisit-5233284-1-620x411.jpg)
Sve dok njihovu fascinaciju ne prekine prodajni savetnik pitanjem: kako vam mogu pomoći?
Na konferenciji ,,ChangeNOW“ o tome je govorio Luca de Meo direktor kompanije ,,Renault“ i jasno naglasio da strogi evropski propisi, Euro 7 norme, direktno utiču na cene automobila i to pogotovo na cene vozila koje su najbliže većini evropskih kupaca – male gradske automobile.
,,Izračunali smo šta bi Euro 7 značio za naš portfelj modela prema trenutno poznatim planovima. Proizvodnja automobila bi koštala u proseku 1000 evra više i u ,,Renault“ grupi imali bismo troškove oko milijardu evra. Zbog toga bi prosečno vozilo trebalo da poskupi 1000 evra i to za tri do četiri grama smanjenja emisija CO2“, objasnio je na konferencije Luca de Meo i dodao:
,,Ne možete očekivati da ćete staru ,,Nokiu“ s 12 tastera zameniti pametnim telefonom visoke tehnologije s 5G vezom i ekranom od milion piksela, a zatim je ponuditi jeftinije od starog mobilnog“.
Poslanici u Odboru za zaštitu životne sredine Evropskog parlamenta su podržali plan EU o zabrani prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035. godine, ali su glasali protiv predloga za radikalno smanjenje emisija CO2 unutar ove decenije.
Tehnologije za smanjenje emisija su skupe i njihova ugradnja na motore ili izduvne sisteme bi značajno podigla cenu automobila. Euro 7 bi omogućio smanjenje emisije CO2 od 67% (u odnosu na 1990.) na automobilima 2030. godine, u poređenju sa 63% kada bi aktuelni Euro 6d ostao na snazi.
Nemački ministri ekologije za ograničenje brzine na autoputu
Preuzmite android aplikaciju.