Почетна > Бизнис
Бизнис Србија

Због цена горива порасла цена путовања

Мада је и раније најављивано да ће последица рата у Украјини бити повећање цена горива у авио-саобраћају, питање ко треба да сноси додатне трошкове путовања поново је у жижи јавности.
Фото: РТВ

Једно је сигурно, двадесет дана пред путовање путник мора бити лично обавештен о промени цене аранжмана, а може да бира да ли ће се одлучити да тужи агенцију или да тражи компромис.

Уколико сте и ви међу онима који ће летовање ипак платити скупље од договореног важно је да знате да то не сме бити више од осам одсто и да имате право на увид у обрачун, у којем је видно зашто је до поскупљења дошло.

Иако није спорно да путнике након плаћања не треба да занима даља процедура, делује да због последица рата у Украјини, односно промене цена горива, та теза пада у воду.

„Цене по којима смо закључивали уговоре са авио превозницима у јануару месецу да је гориво скочило више од 100% у односу на исти тај период јануара месеца. Дакле, логично је да авио компаније желе да надокнаде тај трошак кроз онај део који није обавезан. Дакле чартери су ад хоц опрација која мора да испуни одређене услове“ каже за РТВ Александар Сеничић, директор асоцијације YUTA.

Удружење „Ефектива“, пак, јавно је позвала путнике у тој ситуацији да на основу права о раскиду уговора то и учине. На питање да ли улазити у правни спор или покушати да условите агенцију на поштовање свих ваших права, кажу да у правни спор-треба ући.

„Путник треба да тражи поштовање законских прописа и ту нема преговора. Ако не жели да плати доплату за гориво, нарочито када агенција крши Закон не прилажући обрачун и паушално утврђује доплате, путник треба да откаже аранжман и да тражи да агенција врати сав новац у целости“, тврди Дејан Гавриловић из Удружења потрошача „Ефектива“.

У том случају, на уму треба имати да се путовање отказује и потенцијално стварају нови трошкови процеса тужбе. Ипак, у немилој ситуацији, о томе шта радити, најбоље је посаветовати се са стручним лицима.

Сеничић објашњава да YUTA путницима саветује да се пре свега баве законском процедуром.

„Да се прво обрате агенцији, затим инспекцији, па нама за арбитражу која је, на крају, једнака судској пресуди“, каже он.

Оно што, пак, нико не оспорава јесте да међу агенцијама, има непрофесионалаца и да обичан путник због тога има додатну одговорност, коју у бољој поставци ствари не би морао.

А, иако је тачно да је мали постотак људи оштећен од стране агенција, јасно је да нико не жели да буде део тог скора.

Зато пре одлуке о уплати аранжмана код агенција добро размислите колико сте у случају оваквих ситуација прилагодљиви у сваком смислу.

OPEK+ će povećati isporuke u septembru za 100.000 barela

Преузмите андроид апликацију.