Ningbo Džušan, jedna od najprometnijih luka u Kini po obimu i treća najveća kontejnerska luka na svetu posle Šangaja i Singapura, zatvorila je jedan kontejnerski terminal, zato što je jedan lučki radnik oboleo od virusa korona, što bi moglo da izazove nove probleme u transportu i dodatno poskupljenje kineske robe.
Nebojša Đekić, direktor prodaje i razvoja kompanije ”Kargo-partner” u Srbiji, kaže da bi prošlo-nedeljno zatvaranje terminala, kroz koji saobraća četvrtina ukupnog tereta te luke mogla da izazove ozbiljne dugoročne posledice.
Kada je reč o našoj zemlji, između 50 i 60 odsto robe koja dolazi iz Kine, transportuje se preko ove luke i ona se trenutno uglavnom preusmerava na šangajsku. Ali takođe i roba, koja se izvozi iz Srbije upravo stiže ovde, pa tako i desetak kontejnera sa srpskom robom čeka da uplovi u Ningbo.
Mnogi brodari su odlučili da se preusmere na druge luke, s tim da ima i dosta onih koji čekaju otvaranje.
“Pre samo nekoliko meseci, nedostatak kontejnera za robu, drastično je poskupeo troškove prevoza iz Kine. Sada možemo da kažemo da je kontejnerski transport povećao cene sedam do osam puta u odnosu na februar protekle godine, a one su i dalje vrlo nestabilne i rastu. Iako je pre svega nekoliko meseci prognozirano da bi se mogle vratiti na period pre početka pandemije, prevoznici ih i dalje drže na istorijskom maksimumu. Teret, na kraju lanca, naravno, snose potrošači“ kaže Đekić.
O nestašicama sirovina u nemačkoj industriji pročitajte ovde.
Preuzmite android aplikaciju.