До 2025. године половина произведених путничких аутомобила биће електрификована, а до 2035. конвенционални мотори ће бити заступљени у само 10 одсто возила, речено је вечерас на панелу „Е-мобилност: садашњост или будућност?”, одржаном у оквиру 30. јубиларног Копаоник бизнис форума.
Генерални директор компаније ЗФ Србија Милан Грујић рекао је да је е-мобилност неповратан процес и да Србија има одличан потенцијал када је производња електричних аутомобила у питању.
Директор Сектора за стратешка улагања у Развојној агенцији Србије Владимир Томић подсетио је да Србија већ има фабрике које производе моторе на електрични погон.
„Србија се спрема за ову врсту инвестиција, али су изазовне, инфраструктуре пре свега. Електрична енергија за производњу е-аутомобила је огромна. Захваљујући хидро електранама имамо добар потенцијал, али морамо и даље да радимо на зеленим изворима енергије”, сматра Томић.
Ауто индустрија један је од најзначајнијих сектора раста, каже Душко Васиљевић из Светске банке и додаје да она тренутно пролази кроз највећу револуцију у историји.
Сматра да је Србија добро позиционирана да се даље интегрише у производњу е-аутомобила, јер, како каже, има конкурентну и квалификовану радну снагу.
Учесници на панелу су сагласни да ће ускоро дизел и бензин мотори постати прошлост и да ће их заменити мотори са погоном на струју.
„Извесно је да је фосилним горивима одзвонило, поготово угљу, који је главни произвођач енергије код нас”, оценио је професор на Машинском факултету у Београду Александар Јововић.
Панелисти су сагласни да Србија има будућност у е-мобилности, али су истакли да је неопходна законска регулатива, преноси Танјуг.
Члан Управног одбора ОМР групе Милош Петровић навео је да је од 2020. од када се у Србији субвенционише куповина електричних аутомобила, само 1.100 аутомобила набављено уз субвенције.
„Ако будемо радили на едукацији, мислим да нам електрична будућност може бити светла”, рекао је Петровић.
Преузмите андроид апликацију.