Početna > Biznis
Biznis

Youtube će sakrivati broj dislajkova

Guglova video platforma juče je preduzela potencijalno kontroverzan potez. Kako je objavljeno na Tviter nalogu, broj dislajkova koje je neki klip “zaradio” više neće biti vidljiv javnosti.
Foto: Unsplash/CardMapr

Ikonica palca nadole ostaje tu gde je, ali koliko se gledalaca odlučilo da na nju klikne ostaje dostupno samo autorima. Osnovni razlog je, prema rečima zvaničnika, zaštita manjih kanala koji su često meta tzv. negativne kampanje. Organizovana grupa koja namerno negoduje srozava domet video klipa, a samim tim i prihod od sadržaja, smatraju u kompaniji. Tokom eksperimentalnog perioda, istraživanja su pokazala da je skrivanje broja dislajkova, gle čuda, umnogome smanjilo ovakve akcije. Inače, platforma je već nudila ovu opciju u većem delu sveta, ali je bilo na autoru da li će da je primeni ili ne.

Ova odluka izazvala je brojne palčeve nadole. Iako podložan zloupotrebi, sistem je uglavnom dobar pokazatelj koliko je neki video koristan ili ne, te može da uštedi vreme gledaocu. Takođe se ističe da će od skrivanja dislajkova najviše koristi imati velike korporacije, jer se na taj način suzbija kritika.

Jedan od primera ovakve prakse pružio je Dizni krajem marta, kada je na svom Star Vors kanalu zabranio dislajkove. Zbog objave na Tviteru gde je poistovetila Holokaust sa današnjim progonom političkih neistomišljenika, glumica Đina Karano izbačena je iz serije Mandalorian. To se fanovima serije nije svidelo pa su navalili na dislajk ikonice svih video klipova koje je kompanija objavila.

Japanski gigant se rasparčava

 

Preuzmite android aplikaciju.