Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje danas predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza – Soko.
Predstavljanje je u Tehničko-putničkoj stanici Zemun.
– Naručili smo pet elektromotornih vozila iz Kine i poslednji po ugovoru treba da dođe u decembru 2025. godine. Radićemo testove za prugu Beograd-Subotica u septembru, i najkasnije od 1. decembra, ako završimo probu vozite se ovim vozom Beograd- Subotica, na svakih dva sata će ići brzi voz – rekao je predsednik Vučić i istakao da će se za sat i 10 minuta stizati od centra Beograda do centra Subotice.
– Nikada nismo imali u poslednjih 30, 40 godina neku liniju koja je imala putnika toliko kao Beograd-Novi Sad danas. Železnice postaju sve važnije i biće najvažnije prevozno sredstvo, oživeli smo železnicu, uvozimo najkvalitetnije vozove. Najkvalitetnije i najlepše vozove uvozimo, nadam se da ćemo uskoro i da ih pravimo. Zahvaljujem se kineskoj kompaniji CRRC koja je najverovatnije najkvalitetnija koja je radila u Srbiji, neverovatno je kako rade.
Iz kineske kompanije su istakli da ni jedan incident nije bio na pruzi Beograd-Novi Sad za dve godine.
Predsednik Vučić je i ušao u voz, seo i proverio udobnost druge klase, za koju je mislio da je prva.
– Sve je ovo lepo, sve smo izgradili ovo u poslednje vreme. Ostaje da podignemo železnicu Vojvodine do kraja. Banat nam je manje razvijen, moramo i tu da radimo. Verujem da ćemo sve to da uradimo. Skupo je Vesiću, nije kao putevi ali je skupo.
Ministar Vesić je otkrio da se 10.000 putnika dnevno vozi na relaciji Beograd-Novi Sad.
Predsednik Vučić je obišao i deo prve klase.
– Šire su stolice i stolovi su malo širi, ima više prostora za noge i tu su lampe. To je ono što se primeti na prvi pogled. Svako mesto ima USB priključak za punjenje računara, telefona…
Svesrpski sabor
– Biće velika manifestacija, želimo da pokažemo jedinstvo u opredeljenju da ne krijemo pripadnost istom narodu, poštovanje Dejtonskog mirovnog sporazuma što se tiče Srpske… Ljudi misle da je to samo sastanak Dodika i Vučića i neka deklaracija koju ćemo da usaglasimo. Svaki ministar će da primi svog kolegu iz RS, svako je pronašao svog partnera da vide kako će da rade u budućnosti, klubovi, muzeji, na svakom nivou bukvalno. Mnogo simbolike i mnogo važnih stvari, uplatićemo 10 miliona evra za put Bijeljina – Sremska rača, donećemo i odluku o izgradnji memorijalnih centara, biće dobrih stvari…
Zveckanje oružjem
– Kaže da će obučavati brigadu na teritoriji Francuske. Sve što se dešava, ne bih da komentarišem ni Putinove ni Makronove izjave. Voz iz stanice je krenuo i teško ga je zaustaviti. Razmislite može li da preživi pad u provaliju, plašim se da to niko ne može da zaustavi. Za nas je važno da čuvamo mir, narod, da naše majke ne moraju da brinu. Daćemo sve od sebe da Srbija izbegne svaki sukob, svaki rat. Naš javni dug je ispod 50 odsto. Nadam se da pre kraja godine možemo da dobijemo investicioni rejting, to pokazuje da su nam stabilne javne finansije. Tražio sam da imamo veći jastuk. Bavim se činjenicama i ozbiljnom argumentacijom. Sada otkupljujemo prve količine merkantilne pšenice, povećavaćemo rezerve svih namirnica, uzimamo generičke sirovine za naše lekove, vidimo već nestašicu određenih lekova. Bavićemo se svim da osiguramo mir i napredak. Da ja nekome kažem uradi ovo ili ono, ako neko ne vidi gde to vodi, da pomognem ne mogu.
Ministar Goran Vesić otkrio je i koliko će biti polazaka.
– Imaćemo 18 polazaka između Beograda i Subotice, svaki parni sat biće brzi, ide na četiri stanice, ostali na 10 stanica. Imamo i devet vozova između Novog Sada i Subotice.
Podsetimo, kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj.
Do 200 kilometara na sat
Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat. Takođe napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.
Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.
Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw).
Voz poseduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćenje temperature na osovinama.
Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.
Vučić u Zemunu na predstavljanju novog kineskog brzog voza – Soko
Preuzmite android aplikaciju.