Почетна > Србија
Србија

Вучић у обиласку радова на изградњи београдског метроа

На Макишком пољу у току су радови на изградњи београдског метроа, а данас их је обишао председник Александар Вучић.
Фото: Танјуг/Раде Прелић

„Ово изгледа импресивно, за разлику од пре неколико месеци када је све почело“, рекао је Вучић.

Министар финансија Синиша Мали пренео му је да радови иду брже од планиране динамике.

„Укупно је око 72 хектара, 16 хектара је већ завршено, насуто каменом, очекујемо и песком ускоро. Далеко идемо испред плана“, рекао је Мали.

Министар је додао да се у септембру очекује потписивање уговора за изградњу инфрастрсуктуре, односно саобраћајница по целом Макишкоком пољу, како би се цео тај део отворио за развој и изградњу.

„То је важно за Железник, Остружницу, друга насеља“, констатовао је председник Вучић.

Мали му је пренео и да се у септембру, а најкасније у октобру очекује уговор за изградњу самог депоа.

До краја године Ежис би требало да заврши идејни пројекат прве линије, како би, по плану, половином наредне године, почела градња те прве линије.

Вучић је подсетио да је прва линија Миријево – Макиш, друга Миријево – Бежанија, а трећа Бањица – Бежанија.

Мали је указао и да је свакодневно на градилишту 140 радника, али да је ту најважнија механизација.

„Вредност ових радова је 57 милиона евра, плус ПДВ“, рекао је Мали.

Са председником, на месту где је почела градња метроа, радове су обишли и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, амбасадор Француске Пјер Кошар, отправник послова у Амбасади Кине Тјен Ишу, заменик градоначелника Београда Горан Весић…

Почетак радова на изградњи београдског метроа, великог инфраструктурног пројекта на који грађани српске престонице чекају деценијама, озваничен је у новембру прошле године радовима на насипању и припреми терена на Макишком пољу где ће бити изграђен депо будућег метроа.

Планом генералне регулације шинских система, који је усвојен истог месеца на седници Скупштине града Београда, предвиђено је да прва линија метроа повезује Железник и Миријево, а друга Миријево и Земун.

Обе линије биће дуге по 21 километар, а како је планирано радови на првој биће завршени до 2028, док ће друга линија бити готова 2030. године.

Осим изградње метроа, планом генералне регулације шинских система предвиђено је проширење трамвајске мреже и БГ воза чиме ће бити омогућено да 2030. године шински систем постане доминантан подсиситем у јавном превозу у Београду.

Београдски метро је први пут обећан давне 1970. године када је градонацелник био Бранко Пешић, а прва студија о метроу у Београду урађена је пре више од 50 година.

Usvojen program institucionalnog finansiranja naučnika

Преузмите андроид апликацију.