Почетна > Србија
Србија

Вучић, Орбан и медији први путници на брзој прузи Београд-Нови Сад

Брза пруга Београд – Нови Сад отворена је за путнички саобраћај првом вожњом брзог воза „Соко“, којим су нешто после 11 сати кренули ка Новом Саду председник Србије Александар Вучић и премијер Мађарске Виктор Орбан, са представницима медија.
Фото: Танјуг/Зоран Жестић

У возу су и премијерка Ана Брнабић и министри у влади, као и представници других државних институција, као и извођача радова – кинеских компанија, компаније руских железница и домаћих фирми.

Воз ће достићи брзину од 200 километара на час и требало би да стигне, како је планирано, у железничку станицу Нови Сад за 40 минута.

Они ће потом обићи реконструисану железничку станицу у Новом Саду за брзу пругу и обратити се медијима.

Воз ће превести 270 путника, међу којима је и 80 представника медија.

Фото: Танјуг/Зоран Жестић
Пруга од Београда до Новог Сада дужине 74,9 километара, коју су градиле кинеске и руске компаније заједно са домаћим подизвођачима, деоница је будуће брзе пруге од Београда до Будимпеште.

Вредност радова на делу пруге од Београда до Новог Сада је 935 милиона долара.

Брзи воз „Соко“ почеће у недељу редовно да саобраћа за путнике од Београда до Новог Сада, а возна карта у једном правцу коштаће у промотивном периоду 300 динара, док ће превоз деце до седам година бити бесплатан.

Пругу су тестирале мерна кола немачких железница и 21. јануара достигнута је брзина од 201,5 км на сат.

Изградња брзе пруге Београда-Будимпешта највећи је и најзначајнији инфраструктурни пројекат у овом делу Европе.

Будућа брза пруга до Будимпеште део је глобалне иницијативе Кине „Појас и пут“ за инфраструктурно повезивање Европе и Азије, а када буде завршена возом ће се на тој релацији путовати мање од три сата. Радови у Србији почели су августа 2017. изградњом највећих инфраструктурних објеката на траси пруге, тунела и вијадукта „Чортановци“ на деоници Стара Пазова-Нови Сад, коју је градила компанија руских железница „РЖД Интернешнел„.

Фото: Танјуг/Зоран Жестић
Вредност целог пројекта градње пруге за велике брзине кроз Србију од Београда до Суботице (Келебије) износи око 2,2 милијарде долара, а финансирање је обезбеђено из кредита Руске Федерације и кинеске Ексим банке, уз учешће буџета Србије.

Деоницу од Београд Центра до Старе Пазове, у дужини од 34,5 км, градио је конзорцијум кинеских компанија „China Railway International Company“ и „China Communication Construction Company„. Вредност уговора је 350,1 милиона долара.

Деоница Стара Пазова – Нови Сад, коју су градили Руси, дуга је укупно 40,4 км, од чега је отворена пруга 36,2 км, а тунел и вијадукт „Чортановци“ 4,2 км.

Пројекат се финансирао из руског кредита за модернизацију српских железница.

На трећој деоници, од Новог Сада до Келебије, радови су почели 22. новембра 2021. и она ће бити дуга 108,1 км. Радове изводе исте кинеске компаније које су биле на деоници Београд – Стара Пазова. Вредност уговора је 1,16 милијарди долара.

Уговорени рок за завршетак радова на деоници Нови Сад – Келебија је 33 месеца, односно до краја 2024. године.

Очекује се да ће Мађари своју деоницу брзе пруге од границе до Будимпеште завршити половином 2025. године.

У оквиру изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице, биће изграђено укупно 56 објеката.

Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац).

Дуж пруге од Београда до Суботице биће изграђено укупно више од 120 нових објеката (мостови, галерије, подвожњаци, надвожњаци, потходници и пропусти) и биће реконструисане постојеће и изграђене нове железничке станице.

Изградња пруге за велике брзине Београд – Будимпешта први је прекогранични пројекат у оквиру сарадње Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина.

Између Београда и Суботице, пре почетка радова, време путовања међународних путничких возова износило је чак четири сата и 37 минута, тако да је њихова просечна брзина била око 40 км на сат.

Smederevska železara će od aprila moći da izvozi 30 odsto više čelika u EU

 

Преузмите андроид апликацију.