Početna > Biznis
Biznis

Vredi li investirati u oldtajmere?

Dok neki ljudi investiraju na berzi, drugi radije biraju klasične automobile i to one proizvedeni pre više od 30 godina. Prema rečima Matasu Buzelisu, stručnjaku za automobile u „karVertikalu”, pažljivo odabrani, besprekorni modeli mogu povećati vrednost nekoliko puta, čak i nakon nekoliko godina.
Foto: Unsplash/martinkatler

Nije, međutim, svaki automobil star 30 godina vredna buduća investicija. Obim proizvodnje, cena i razlozi proizvodnje mogu objasniti zašto se neki automobili smatraju pravim klasicima, a drugi ne. Na primer, Ford Siera bio je popularan automobil u osamdesetim i devedesetim godinama, ali to nije model koji bi bio poželjan među kolekcionarima klasičnih vozila. Međutim, drugačija je priča sa Kozvort autom, pojačanom verzijom Ford Siere, koja je bila namenjena trkanju i imala je ograničenu proizvodnju.

Mercedes-Benc 500SL ili 600SL. Ovi roadsteri bili su vrlo sofisticirani za svoje vreme i često ih traže entuzijasti nemačkih automobila. Pežo 205 GTI 1.9 – ovo je možda i gazda sportskih hečbek automobila. Automobil koji je veoma zabavan za vožnju uprkos svojoj konzervativnoj snazi prema današnjim standardima.

Citroen SM – čuveni Citroen sa primesom Maseratija. Veoma poseban automobil sa suspenzijom koja je sofisticiranija od onih koje se nalaze u današnjim luksuznim automobilima.

Kupci klasičnih automobila mogu se podeliti u dve grupe – one koji kupuju i prodaju automobile radi profita i one koji kupuju takva vozila radi iskustva, vozeći ih samo za ekskluzivne prilike. Vozači koji razmišljaju o nabavci klasičnog automobila često su prevareni idejom da će se i zabavljati vozeći taj određeni automobil i zatim ga prodati po visokoj ceni.

Međutim, mogu se naći u situacijama gde se automobil haba i troši i ne zadržava svoju vrednost. Ljudi koji kupuju automobile kao investiciju ne voze ih okolo kako bi osigurali da ostanu u vrhunskom stanju i ne dožive nikakve kvarove ili nesreće. Koriste ih samo za posebne prilike, obično izbegavajući ekstremne vremenske uslove.

To takođe znači da takvi automobili moraju biti smešteni u suvu, izolovanu i temperaturno regulisanu garažu, što zahteva dodatnu investiciju.

Zapadnoevropske zemlje često imaju razvijeniju kulturu klasičnih automobila, dok u istočnoj Evropi neki vlasnici ne znaju kakav dragulj mogu imati ili koja je stvarna vrednost starog Mercedesa. Stoga, ako vozilo ima visoku potražnju, dobra je ideja prodavati ga na zapadnim tržištima poput Italije, Francuske, Nemačke, Belgije ili Velike Britanije.

Iako kupci očekuju da će naići na retki automobil čiji vlasnik ne razume njegovu vrednost, šanse za pronalaženje tako dobre trgovine  su male. Prodavci uvek znaju šta prodaju, jer su stalni profesionalci u poslu. Stoga su stari i dobro očuvani automobili znatno skuplji kada se prodaju preko dilerskih mesta.

Blumberg: Rusija u maju povećala prihode od nafte za 50 odsto

Preuzmite android aplikaciju.