Uvek treba imati na umu brojne uslove vožnje.
Svim vozačima je poznato da potrošnja goriva zavisi i od toga koliko stiskamo automobil. Ukoliko ga vozimo na većem broju obrtaja, on će trošiti više, a ukoliko na manjem, onda će se i potrošnja smanjiti.
Ipak, retko ko zna da takva praksa može oštetiti motor, ako je koristite stalno i u svim uslovima vožnje.
U brojnim modernim modelima automobila kompjuter putem indikatora izmene brzine daje vozaču signal kada je najoptimalnije izvršiti promenu u višu brzinu, a taj je indikator ugrađen pre svega, kako bi se poboljšala ušteda goriva, ali i ponekad kako bi se modeli proizvođača uskladili sa strožim propisima protiv emisija.
Postoje dva ključna aspekta koja treba uzeti u obzir za optimalnu vožnju. Prvi je da svaki tip motora isporučuje svoju minimalnu i maksimalnu snagu pri različitom broju obrtaja u poređenju sa ostalima. To je ono što se naziva krivuljom snage i neophodno je znati da se ne ide preko, ili ispod nje.
Drugo, uvek treba uzeti u obzir temperaturu i trajanje putovanja. Svakom motoru treba optimalna radna temperatura. Što znači da sve dok motor ne postigne optimalnu temperaturu, ulje se neće pravilno širiti krugom motora, tako da bi vožnja na visokim obrtajima i prisiljavanje motora na rad pri visokim obrtajima mogla uzrokovati kvar.
Ako često vozite samo na malim relacijama, onda će se trošenje delova bloka motora ubrzati. Ovo posebno važi za moderne dizelaše s turbinom. Ako vozite sa visokim brojem obrtaja, povećaćete potrošnju i emisiju štetnih gasova, a automobil će emitovati više buke i temperatura motora će porasti.
Ako vi vozite na niskom broju obrtaja da biste uštedeli gorivo, motoru će biti potrebno više vremena da postigne svoju optimalnu temperaturu, što će povećati potrošnju forsiranjem mehanike. Takođe, osetićete da nekako radi grublje kada je u leru.
I to nije jedina negativna posledica takve vožnje – moderni automobili imaju filter čestica za smanjenje emisije i mogu se začepiti zbog stvorenog otpada. Ne samo filteri čestica, već i sonde, senzori, merači protoka i drugi elementi koji deluju u ovom sistemu zadržavanja otpadnih čestica.
Zato treba imati na umu, da je prvih nekoliko kilometara važno voziti na malom broju obrtaja dok se motor ne zagreje, a isto važi za ravan put ili nizbrdicu.
Ukoliko je automobil opterećen nekim teretom ili većim brojem putnika posebno na uzbrdici onda traži veći broj obrtaja – obično preko 2500/min kod benzinaca i 1500/min kod dizelaša.
Na kraju, samo u optimalnom području rada motor daje najbolje performanse i najmanje troši. Tada su opterećenja manja, podmazivanje je idealno kao i hlađenje.
Dakle, najbolje je naći neku zlatnu sredinu, idealnu za taj automobil i uslove vožnje jer kako previsoki, tako i vožnja na preniskim brojevima obrtaja na kraju dovodi do kvara.
Modni komad koji je preplavio društvene mreže, a nosi ga i poznata Novosađanka
Preuzmite android aplikaciju.