Vlada Srbije usvojila je predlog Zakona o zaštiti potrošača koji se najavljuje od 2019. godine.
Nacrt bi uskoro trebalo da se nađe pred narodnim poslanicima.
Cilj novog zakona jeste uapređenje prava kupaca i usaglašavanje sa evropskom zakonskom regulativom.
Novi Zakon trebalo bi da ispravi nedostatke postojećeg koji se pre svega odnose na vansudsko rešavanje potrošačkih sporova i uvođenje precizne evidencije broja sporova koji se vode pred sudovima.
Takođe, jedna od odredbi zakona vezana je za zaštitu kupaca turističkih aranžmana.
Zaštita potrošača zavisi od sudova
Puna zaštita potrošača nije moguća bez efikasne sudske prakse.
Utisak je da je srpsko zakonodavstvo propustilo priliku uspostavljanja pravne regulative u zaštiti potrošača zakonima koji su doneti 2011. i 2014. godine.
Iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija kažu da će primena ovog zakona uskladiti potrošačka prava građana Srbije sa novim propisima Evropske unije koji se odnose na paket aranžmane i povezane putne aranžmane.
Papović naglašava da ukoliko direktiva koja se odnosi na turistička putovanja nije stavljena u Zakon o turizmu.
Isto važi i kada u Zakonu o turizmu ne stoji upućujuća norma da se u konkretnom slučaju primenjuje Zakon o zaštiti potrošača.
Zakon iz 2014. godine obuhvata sve direktive Evropske unije koje su prenešene, u tom delu idemo u korak sa Evropom.
“Sve što je prekršaj završi na sudu, posle dve godine zastari i onda se to plati iz budžeta“.
“Kada budemo znali gde možemo da uputimo kolektivnu tužbu, možemo pričati o punoj i efikasnoj zaštiti potrošača“, objašnjava Papović.