Vozač Dukatija Frančesko Banjaja trijumfovao je na Velikoj nagradi Valensije, ali ovoga puta njegov podvig ostao je u senci oproštaja od Valentina Rosija, koji je završio svoju karijeru u motociklizmu.
Drugi i treći su bili Horhe Martin i Džek Miler, pa je tako Dukati zauzeo sve stepenike podijuma.
Banjaja, koji je član akademije Valentina Rosija, pobedu je ostvario noseći upravo Rosijevu kacigu sa brojem 46. Svoju trijumf „dao je na poklon“ svom mentoru, što je potvrdio u izjavi nakon trke.
These scenes will never be forgotten 🥺@ValeYellow46's legendary career may never be topped! 🔝#GrazieVale#ValenciaGP 🏁 pic.twitter.com/l4tZMQaLu9
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 14, 2021
Sam start trke bio je veoma emotivan, a razlog tome jeste upravo devetostruki svetski prvak. Pred krug zagrevanja, sve oči bile su uprte u Rosija, a on je u suzama zatvorio vizir i spremio se za početak svog „poslednjeg plesa“ na dvotočkašu.
Valentino Rosi poslednju trku u svojoj moto karijeri završio je na desetom mestu, ali ispraćen je kao pobednik. „Doktor“ je, koliko god to nerealno zvučalo, poslednji put sedeo na MotoGP mašini, a njegov odlazak označava kraj jedne ere u svestkom šampionatu u motociklizmu.
Čovek koji je prvi put pobedio davne 1996. godine danas je okačio kacigu o klin, a šta je to ostavio iza sebe?
- Devet titula svetskog prvaka (7 u MotoGP)
- Najviše startova u svetskom šampionatu (432)
- Najviše vremena između prve i poslednje pobede (20 godina i 311 dana)
- Najviše vremena između prve i poslednje MotoGP pobede (16 godina i 151 dan)
- Najviše pobeda u svetskom šampionatu (115, od toga 89 u MotoGP šampionatu)
- Najviše podijuma u motociklizmu (235, od toga 199 u MotoGP šampionatu)
- Najviše najbržih krugova u MotoGP šampionatu (76)
- Najviše šampionata sa različitim kubikažama (5 – 125cc, 250cc, 500cc, 800cc, 999cc)
- Pobednik na najviše različitih staza (26)
Njegovih rekorda je još puno, ali ovi su sasvim dovoljni da se razume njegova veličina u ovom sportu.
Valensija je poslednja u nizu dobila priliku da se oprosti od legendarnog italijanskog vozača, a Španci su u potpunosti iskoristili svoju šansu i priredili adekvatan ispraćaj za „Doktora“.
Čitav vikend obeležen je Rosijevom žutom bojom i brojem 46. Posetioci su na ovom istorijskom trkačkom vikendu mogli da vide sve motocikle sa kojima je Valentino Rosi osvajao titule u svojoj karijeri u svetskom šampionatu.
9 sezona – 9 motocikala
Od najslabijih mašina zapremina od 125 kubika, preko Repsol Honde koja je donela prvu MotoGP titulu, sve do Jamaha sa kojima je ispisao najveći deo svoje, ali i istorije tog japanskog proizvođača.
U Valensiji je postavljen i zid gde su navijači mogli da ostave poruku zahvalnosti popularnom „Doktoru“, a tu priliku su iskoristili skoro svi koji su posetili stazu.
Ostaje nam da čekamo kada će u sport doći neko ko će moći da zaustavi vreme, trku, rivale, navijače…
„Grazie Vale“ pisalo je na motociklima drugih vozača, na njihovim kacigama, na kamionima Dukatija, Aprilije, Honde, Suzukija… Rosijevo lice nalazilo se svuda, poruke zahvalnosti nalazile su se na još više mesta.
Pozdravili su ga redari, sudije, medicinsko osoblje, kamermani, fotografi, svako ko je bio prisutan na stazi u Valensiji.
„Doktor“ je poslednji, oproštajni krug, vozio u suzama, a sada je njegova ordinacija i zvanično zaključana.
Kako će izgledati MotoGP bez broja 46?
A hero's reception! 🙌@ValeYellow46 truly has been head and shoulders above the rest over a quarter of a century! 💛#GrazieVale#ValenciaGP 🏁 pic.twitter.com/gJWVGM9RFT
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 14, 2021
To ćemo saznati naredne sezone, kojoj je početak zakazan za šesti mart 2022. godine. Katar će ponovo pod reflektorima otvoriti novu sezonu, novo ispisivanje istorije, nove borbe, uspone i padove, prvi put u modernoj eri bez broja 46.
Fabio Kvartararo braniće svoju titulu šampiona sveta, Gardner i Fernandez pokušaće da se uhvate u koštac sa MotoGP mašinama, Pedro Akosta kao šampion Moto3 kategorije pokušaće da bude na tronu i u Moto2, sa samo 17 godina.
Preuzmite android aplikaciju.