Држава ће у саобраћајну инфраструктуру у Војводини уложити више него икада до сада, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре (МГСИ) Горан Весић и додао да ће тај део наше земље бити добро премрежен путевима и да ће се, осим улагања у изградњу нових пруга, у покрајини радити и реконструкција око 400 километара регионалних пруга.
Он је навео да је план да у Србији до 2027. године буде изграђено 487 километара нових аутопутева и брзих саобраћајница.
Весић је подсетио и да је од када је почела изградња аутопутева у нашој земљи за време СФРЈ све до 2012. године укупно изграђено 596 километара аутопутева, а да је од 2012. до данас пуштено у саобраћај 468 километара, што аутопутева што брзих саобраћајница.
Што се Војводине тиче, Весић је рекао да су најзначајнији пројекти аутопут Београд-Зрењанин-Нови Сад дужине 105 километара и брза саобраћајница „Осмех Војводине“ дужине 186 километара, чија је изградња почела.
Министар је, гостујући на РТВ-у, навео и да ће до 2027. бити завршено првих 26 километара овог аутопута од Београда до Ковачице, додајући да је, када је у питању „Осмех Војводине“ реч о брзој саобраћајници која почиње од Бачког Брега, повезује Сомбор, Кулу, Врбас, Србобран, Нови Бечеј, Бечеј, Кикинду и завршава се у Српској Црњи.
Весић је навео и да ће се између Новог Бечеја и Зрењанина радити брза саобраћајница која треба да повеже ове две саобраћајнице што, како је истакао, значи да ће Банат бити добро премрежен мрежом путева.
Додао је да у прилог томе говори и то што ће се радити и аутопут Београд-Вршац-румунска граница дужине 86 километара, чије је пројектовање у току.
Министар је истакао и да ће до 2027. године потпуно бити завршен Фрушкогорски коридор са сва три нова моста у Новом Саду и тунелом Иришки венац.
„Никада се толико није градило у Војводини када је у питању друмска инфраструктура. Да би се градили аутопутеви, брзе саобраћајнице и мостови држава мора да има новца. Било је времена када држава није имала довољно новца, сада га има. Осим новца, имамо и визију председника Србије Александра Вучића који инсистира на томе да изградњом саобраћајне инфраструктуре суштински стварамо основ за развој привреде“, рекао је Весић.
Он је навео да, где год су урађени пут или пруга, ту долазе инвестиције које значе више радних места, што значи већи животни стандард, као и развој локалних бизниса и туризма.
Весић је додао и да се кренуло са пројектовањем брзе саобраћајнице Бачка Паланка – Нови Сад, која је такође важна.
Истакао је да је буџет ресорног министарства ове године већи него претходне и да ће држава само у инфраструктуру 2024. уложити четири милијарде евра, док је прошле године уложено око три милијарде евра.
Весић је рекао да је била важна одлука председника Вучића да се улаже у инфраструктуру и да сада треба искористити ову ситуацију када земља има новца за изградњу инфраструктуре.
Министар је нагласио да је веома значајно и повезивање са суседима, наводећи да ћемо имати три једнако значајна гранична прелаза са Мађарском, те да више Хоргош неће бити гранични прелаз који је најзначајнији.
„Ширимо Келебију, радимо други део Y крака. Кроз Осмех Војводине ћемо омогућити да Бачки Брег буде чак и већи прелаз од Хоргоша јер Мађари са своје стране раде аутопут и мост на Дунаву код Мохача, тако да ће Бачки Брег бити повезан и са њихове стране, као што и Румуни раде са своје стране инфраструктуру до Српске Црње, па ћемо се повезати и са том државом“, рекао је Весић.
Говорећи о улагањима у пруге, Весић је истакао да се у железницу улаже много јер је она висококапацитативна и може да превезе више људи, као и да је то еколошки вид превоза којим се смањује број аутомобила на путевима, због чега је веома важно да се граде пруге.
„Србија је земља која тренутно у Европи гради највише километара брзих пруга“, рекао је Весић.
Подсетио је и да је завршена брза пруга између Београда и Новог Сада, а да ће до краја ове године бити завршено 108 километара брзе пруге до Суботице, која ће у саобраћај бити пуштена у марту или априлу следеће године, јер је потребно три до четири месеца за њено тестирање.
„Видећете колико ће то значити не само за Суботицу већ и за сва места која се налазе на самој прузи“, рекао је Весић, наводећи да ће ове године почети изградња брзе пруге од Београда до Ниша која ће бити дуга 230 километара, тако да ће Нови Сад бити повезан брзом пругом и са Нишом, те да ће касније бити настављена пруга према Скопљу.
Весић је истакао да се креће и у реконструкцију регионалних пруга.
„Имамо пројекат који се тиче Војводине, а то је реконструкција око 400 километара регионалних пруга, од којих је прва банатска пруга која креће од Панчева, па иде кроз Кикинду и Зрењанин све до Суботице“, рекао је Весић.
Друга пруга је, како додаје, пруга од Врбаса до Сомбора, а трећа је Суботица-Сомбор-Богојево-Сајлово-Нови Сад.
„Када томе додамо пругу Београд-Сарајево, која нам је заједнички пројекат са БиХ, и пругу Београд-Вршац-румунска граница, која ће бити финансирана кроз пројекат Светске банке, ми ћемо мање-више све важне железничке правце у Војводини реконструисати“, истакао је Весић.
Додао је да је важно и то што Мађарска уверава да ће 2026. године завршити свој део брзе пруге до Будимпеште, што значи да би 2027. могли да путујемо брзом пругом до Будимпеште.
Весић је истакао да та комбинација железничког и друмског саобраћаја доноси додатну предност и да је веома важна јер то значи обнављање индустријских колосека пошто инвеститори траже и пут и пругу.
Подсетио је на најаве председника Вучића да ће бити уложено додатних две милијарде евра, које ће се узети из кредита, за реконструкцију државних и важнијих локалних путева.
Весић је рекао да у Србији постоји скоро 16.000 километара државних путева од чега, како се процењује, око 5.600 није баш у добром стању.
„Ми иначе, само од нашег новца, сваке године у просеку обновимо око 500 километара, што значи да у наредних пет година можемо да реконструишемо са две милијарде евра око 4.000 километара саобраћајница, плус оно што ћемо радити од нашег новца, око 2.500 километара, што је укупно око 6.500 километара саобраћајница“, рекао је Весић.
Нагласио је да то значи да ће сви државни путеви бити обновљени.
Obezbeđen opstanak katedre na srpskom jeziku na Univerzitetu u Skoplju
Преузмите андроид апликацију.