Većina automobila u Evropskoj uniji emituje istu količinu ugljen-dioksida kao pre 12 godina, cilj neto nulte emisije štetnih gasova je još uvek daleko, navodi se u najnovijem izveštaju Evropskog revizorskog suda (ECA) koji je objavljen na veb stranici ove kompanije.
Prema izveštaju revizora, stvarne emisije iz konvencionalnih automobila, koji i dalje čine skoro tri četvrtine novih registracija vozila, takoreći nisu opale u pomenutom periodu.
„Tokom poslednje decenije, emisije su ostale konstantne za dizel automobile, dok su se neznatno smanjile za 4,6 odsto za benzinske automobile“, rekli su revizori u saopštenju.
U navedenom periodu je masa novih automobila porasla prosečno za 10 odsto, a snaga motora za 25 odsto, što utiče na rast štetnih emisija.
Zelena revolucija u Evropskoj uniji je moguća samo ako na drumovima bude znatno manje vozila koja zagađuju, rekao je član Evropskog revizorskog suda koji je vodio audit, Pjetro Ruso, dodavši da je u pitanju „ogroman izazov“.
ECA ističe da Evropska unija mora da „ubrza napore“ da bi smanjila emisije ugljen-dioksida i da električni automobili igraju ključnu ulogu u tom procesu.
Prihod Tesle u četvrtom kvartalu 2023. ispod očekivanja, akcije pale šest odsto
Preuzmite android aplikaciju.