Тротинети су у Србији, као и у свету, за веома кратко време достигли веома велику популарност, а ускоро ће то бити испраћено изменом Закона о саобраћају која ће дефинисати досадашње „сиве зоне“.
Измену Закона о саобраћају треба да потврди и Народна скупштина, а тада ће бити познато од ког тачно датума почињу да важе правила о којима говоримо. За сада се очекује да то буде најкасније током септембра.
Новим законом дефинише се ко ће смети да вози тротинет, тачније, особе испод 14 година старости неће моћи да управљају тротинетом на јавним путевима.
Особе испод 18 година смеју возити тротинет само на путевима са ограничењем до 30км/ч, или бициклистичким стазама, на којима постоји и посебно ограничење брзине (10км/ч).
Пунолетне особе, изнад 18 година старости, смеју управљати тротинетом и на путевима са ограничењем до 50км/ч.
Тротинет се не сме возити тротоаром, осим у случају да је на њему обележена бициклистичка стаза.
На тротинету се сме возити само једна особа, вожња две особе на тротинету сматра се небезбедном и неће бити дозвољена.
Сви возачи тротинета морају носити кацигу, с тим да то може бити и бициклистичка кацига.
Сви возачи тротинета који возе коловозом морају имати рефлектујући прслук, а када возе ноћу исти прслук морају имати и на бициклистичкој стази. Наводи се да морају бити и осветљени, али без појашњења да ли то подразумева право светло, или само рефлектујући материјал.
Сваки тротинет мораће да има налепницу Агенције за безбедност саобраћаја, на којој ће се налазити подаци о снази мотора, максималној брзини и тежини.
На крају, с обзиром на појаву електричних тротинета, али и електричних бицикала, скутера и сличног, ови закони односиће се на „лака електрична возила“, а то су возила са:
- најмање два точка
- са механичким управљањем
- без места за седење
- максималне брзине 25км/ч
- максималне масе 35кг (без особе)
- чија је снага мотора до 0,6kW
Od pojave prvog bicikla u gradu Novi Sad postao grad biciklista – tradicija duga skoro 150 godina
Преузмите андроид апликацију.