Početna > Biznis
Biznis

Udeo stranih prozvođača automobila na kineskom tržištu se smanjio za 20 odsto

Udeo stranih prozvođača automobila na kineskom tržištu se u poslednje dve godine smanjio sa 53 odsto na 33 odsto.
FOTO: AP Photo/Ng Han Guan

Kako se navodi, kineska državna podrška za lokalne kompanije i rast konkurencije su dovele do smanjenje udela stranih kompanija, pre svega Tojote, Micubišija, američkog Dženeral motorsa (GM), Folksvagena i Tesle.

Udeo kineskih kompanija posebno raste na tržištu električnih vozila gde sada čini 40 odsto ukupne prodaje EV u toj azijskoj zemlji.

Prema podacima Kineskog udruženja za putnička vozila, prodaja Folksvagenovih vozila u Kini je u drugom kvartalu 2024. pala za 19 odsto međugodišnje, prodaja Be-Em-Vea (BMW) za četiri odsto, vozila Dženeral motorsa za 29 odsto, Tojote za 20 odsto.

Nova generacija kineskih potrošača ima mnogo više poverenja u lokalne brendove nego njihovi roditelji koji su preferirali zapadnu robu.

Odrasla je nova generacija Kineza koja je navikla da kupuje stvari preko Alibabe i da komunicira preko kineske platforme Vičet, tako da kineski brendovi kod njih više ne izazivaju negativnu konotaciju, prenosi Komersant.

Cena nafte Brent pala ispod 73 dolara za barel, prvi put od decembra 2023.

 

Preuzmite android aplikaciju.