U Novom Sadu danas je održan otvoreni KAF info dan tokom kojeg je Agenciji za mirno rešavanje radnih sporova Srbije dodeljen KAF sertifikat pod nazivom „KAF efektivni korisnik“.
Skup je otvoren povodom predstavljanja Zajedničkog okvira procene (KAF) institucijama u Srbiji i razmene iskustava između institucija koje su ga već implementirale.
Državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave Čedomir Rakić rekao je da Ministarstvo, kao nosilac reforme javne uprave, institucija koja sistemski koordinira procesom uvođenja Zajedničkog okvira procene, KAF modela standarda kvaliteta, u javnu upravu u Srbiji.
„U okviru važeće Strategije reforme javne uprave utvrdili smo upravo to da bi za unapređenje kvaliteta i modernizaciju naših institucija, a samim tim i za dobrobit naših građana i privrede, bilo dobro da se u domaćoj administraciji primenjuje model upravljanja kvalitetom koji će pomoći organima i usmeravati ih u pravcu kontinuiranog podizanja ekonomičnosti, efikasnosti i delotvornosti rada, kao i boljih usluga“, poručio je Rakić.
On je dodao da je KAF zaključno sa 2023. godinom uveden u osam institucija Srbije.
Rakić je ukazao na to da je jedan od osnovnih načela KAF-a da se u domenu kvaliteta upravlja prvenstveno sopstvenim primerom.
Državni sekretar je naglasio da je Tim za samoprocenu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, na osnovu praktičnog iskustva u sprovođenju, uvideo koliko ovaj model može da pomogne u jačanju strateškog planiranja i realizaciji politika i programa, uz bolju internu i eksternu komunikaciju.
Direktorka ReSPA Maja Handžiska – Trendafilova, rekla je da je današnji događaj jasan odraz sve većeg interesovanja za upravljanje kvalitetom u regionu.
„Uz snažnu podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i naših uvaženih partnera iz Evrope, danas želimo da inspirišemo javne institucije u Srbiji da primene KAF. Regionalni centar za upravljanje kvalitetom ReSPA je uspešno implementirao KAF u 15 institucija, obučivši preko 300 zaposlenih koji sada primenjuju principe KAF-a“, rekla je Handžiska – Trendafilova.
Ona je istakla da je pokrenuto i šest PEF procedura (eksterno KAF procenjivanje od strane međunarodne komisije) koje su rezultirale dodelom dva KAF sertifikata dvema institucijama u regionu, među kojima je i prva iz Srbije.
„Izuzetno nam je zadovoljstvo što ćemo danas uručiti KAF nalepnicu Republičkoj agenciji za mirno rešavanje radnih sporova, kao prvoj instituciji iz Srbije koja ju je dobila“, istakla je Handžiska – Trendafilova i poručila da ReSPA ostaje na raspolaganju institucijama iz Srbije i regiona u sprovođenju KAF i PEF procedura, u skladu sa raspoloživim resursima i planovima.
Uz predstavnike institucija Srbije i predstavnike jedinica lokalne samouprave, događaju su prisustvovali i najeminentiji stručnjaci iz Evropskog instituta za javnu upravu (EIPA), kao evropskog KAF centra, Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD), Regionalne škole za javnu upravu (ReSPA), austrijskog Centra za istraživanje javne uprave (KDZ) i stručnjaci iz zemlje i regiona.
Iz Ministarstva naglašavaju da je Srbija uspešno je implementirala KAF evropski model upravljanja kvalitetom u osam institucija, a 2021. godine, region je dobio regionalni KAF centar kroz ReSPA.
Zajednički okvir za procenu ili skraćeno KAF je posebno prilagođen EU model upravljanja kvalitetom u javnoj upravi.
U pitanju je alat za samoprocenu koji se zajedno koristi od strane rukovodstva i zaposlenih kako bi analizirali i prepoznali svoje snage i oblasti za unapređenje, a konačni cilj je postizanje izvrsnih rezultata i uticaja na korisnike, građane i društvo.
Upravljanje kvalitetom se sprovodi u Agenciji od 2022. godine na osnovu „Sporazuma o implementaciji KAF modela upravljanja kvalitetom“ u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave i EU projekta „Podrška reformi javne uprave“.
Preuzmite android aplikaciju.