У Новом Саду данас је одржан отворени КАФ инфо дан током којег је Агенцији за мирно решавање радних спорова Србије додељен КАФ сертификат под називом „КАФ ефективни корисник“.
Скуп је отворен поводом представљања Заједничког оквира процене (КАФ) институцијама у Србији и размене искустава између институција које су га већ имплементирале.
Државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Чедомир Ракић рекао је да Министарство, као носилац реформе јавне управе, институција која системски координира процесом увођења Заједничког оквира процене, КАФ модела стандарда квалитета, у јавну управу у Србији.
„У оквиру важеће Стратегије реформе јавне управе утврдили смо управо то да би за унапређење квалитета и модернизацију наших институција, а самим тим и за добробит наших грађана и привреде, било добро да се у домаћој администрацији примењује модел управљања квалитетом који ће помоћи органима и усмеравати их у правцу континуираног подизања економичности, ефикасности и делотворности рада, као и бољих услуга“, поручио је Ракић.
Он је додао да је КАФ закључно са 2023. годином уведен у осам институција Србије.
Ракић је указао на то да је један од основних начела КАФ-а да се у домену квалитета управља првенствено сопственим примером.
Државни секретар је нагласио да је Тим за самопроцену Министарства државне управе и локалне самоуправе, на основу практичног искуства у спровођењу, увидео колико овај модел може да помогне у јачању стратешког планирања и реализацији политика и програма, уз бољу интерну и екстерну комуникацију.
Директорка РеСПА Маја Ханџиска – Трендафилова, рекла је да је данашњи догађај јасан одраз све већег интересовања за управљање квалитетом у региону.
„Уз снажну подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе и наших уважених партнера из Европе, данас желимо да инспиришемо јавне институције у Србији да примене КАФ. Регионални центар за управљање квалитетом РеСПА је успешно имплементирао КАФ у 15 институција, обучивши преко 300 запослених који сада примењују принципе КАФ-а“, рекла је Ханџиска – Трендафилова.
Она је истакла да је покренуто и шест ПЕФ процедура (екстерно КАФ процењивање од стране међународне комисије) које су резултирале доделом два КАФ сертификата двема институцијама у региону, међу којима је и прва из Србије.
„Изузетно нам је задовољство што ћемо данас уручити КАФ налепницу Републичкој агенцији за мирно решавање радних спорова, као првој институцији из Србије која ју је добила“, истакла је Ханџиска – Трендафилова и поручила да РеСПА остаје на располагању институцијама из Србије и региона у спровођењу КАФ и ПЕФ процедура, у складу са расположивим ресурсима и плановима.
Уз представнике институција Србије и представнике јединица локалне самоуправе, догађају су присуствовали и најеминентији стручњаци из Европског института за јавну управу (ЕИПА), као европског КАФ центра, Организације за економску сарадњу и развој (ОЕЦД), Регионалне школе за јавну управу (РеСПА), аустријског Центра за истраживање јавне управе (КДЗ) и стручњаци из земље и региона.
Из Министарства наглашавају да је Србија успешно је имплементирала КАФ европски модел управљања квалитетом у осам институција, а 2021. године, регион је добио регионални КАФ центар кроз РеСПА.
Заједнички оквир за процену или скраћено КАФ је посебно прилагођен ЕУ модел управљања квалитетом у јавној управи.
У питању је алат за самопроцену који се заједно користи од стране руководства и запослених како би анализирали и препознали своје снаге и области за унапређење, а коначни циљ је постизање изврсних резултата и утицаја на кориснике, грађане и друштво.
Управљање квалитетом се спроводи у Агенцији од 2022. године на основу „Споразума о имплементацији КАФ модела управљања квалитетом“ у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе и ЕУ пројекта „Подршка реформи јавне управе“.
Преузмите андроид апликацију.