Zaštitnik potrošača u Nemačkoj ukazuje na skrivena poskupljenja, pošto je u sve više proizvoda za istu cenu sve manje sadržaja.
Kod jeftinijih prehrambenih proizvoda, u nemačkim diskontima pronašli su više slučajeva skrivenog poskupljenja smanjenjem sadržaja.
„Poslednjih nedelja dobili smo brone žalbe”, ističe institucija zaštitnika potrošača u Hamburgu.
Kao primer naveli su, između ostalog, jagnjeći stek u lancu „Aldi“, koji se prodaje za 6,99 evra, ali umesto doskorašnjih 400 grama, sada pakovanje sadrži svega 300 grama.
Jedna pica kod diskonta „Peni“ čak je poskupela sa 2,49 na 2,99 evra, uz smanjenje gramaže sa 460 na 410 grama.
„Poseban slučaj nam je prijavila jedna žena koja je kupovala u Lidl-u u vezi pojedinih vrsta toalet papira. Ostao je isto broj rolni u pakovanj, ali su smanjili svaki listić. Rezultat analize je da se prodaje oko tri metara manje papira po rolni“, navodi se u saopštenju.
Armin Valet iz Centrale za zaštitu potrošača kaže da su, usled rasta cena sirovina i energije, brojni proizvođači, posebno jeftinijih proizvoda, kako bi zadržali nižu cenu, smanjili sadržaj, a to pogađa kupce.
Preuzmite android aplikaciju.