Prilikom kupovine polovnih automobila, jedan od najčešćih načina varanja je „skidanje” kilometraže, čime se lažno podiže prodajna vrednost automobila.
Platforma sa istorijom „carVertical“ pokušala je da otkrije kako se stopa prevara razlikuje od zemlje do zemlje. Istraživanje je sprovedeno na osnovu skoro 900.000 provera istorije automobila izvršenih 2021. godine. Apsolutni rekorder je Letonija, gde je više od 24% pregledanih vozila promenilo kilometražu.
Dakle, svaki četvrti kupac polovnih automobila u Letoniji kupuje automobil na kome je „skinula kilometraža”.
Ni ostale baltičke zemlje se ne mogu pohvaliti mnogo boljim rezultatima, a jedina lošija od njih je Rumunija sa 20 odsto. Hrvatska spada u grupu zemalja u kojoj su Češka i Slovačka.
Udeo pregledanih vozila sa intervencijom u kilometraži iznosio je oko 10 odsto. To u praksi znači da će svaki deseti kupac kupiti automobil sa „skidanom” kilometražom, što znači da će platiti najmanje 25 odsto više od njegove prave vrednosti.
Glavni izvori polovnih automobila za tržište istočne Evrope su Nemačka, Francuska, Belgija, Holandija i Italija. Prekogranične transakcije su najrizičnije jer se tu najčešće falsifikuje očitavanje kilometraže.
To uzrokuje ekonomsku štetu veću od devet milijardi evra godišnje, i to samo u Evropi.
Preuzmite android aplikaciju.