Početna > Biznis
Biznis

Tvorci Instagrama se okrenuli vestima – nova aplikacija se bori protiv „klikbejta“ i skraćuje tekstove

Kevin Sistrom i Majk Kriger, dva programera koja su pre 12 godina u promet pustili Instagram, nedavno su objavili svoj novi projekat, aplikaciju za vesti koja se oslanja na veštačku inteligenciju, a zove se „Artifact“.
Foto: PrtSc/Google Play Store

„Artifact“ nije tipična aplikacija za vesti. Verujemo u pronalaženje najinformativnijih besplatnih priča, uklanjanje „klikbejtova“ i korišćenje veštačke inteligencije za instant sumiranje tekstova“, navode kreatori ove aplikacije na svom sajtu.

Aplikacije koje vam izdvajaju vesti različitih izvora prema vašim kriterijumima i interesovanjima već postoje, ali „Artifact“ novu dimenziju otkriva dodatkom veštačke inteligencije u taj miks.

Naime, ukoliko nemate vremena za čitanje, klikom na jedno dugme veštačka inteligencija sumiraće vam tekst u nekoliko rečenica.
Foto: Unsplash/John Tuesday

Biće istaknuto samo ono najvažnije, pa ćete veoma brzo moći da usvojite informacije i pređete na sledeću vest.

Ipak, vlasnici ističu da ništa ne može zameniti vašu ulogu u čitanju vesti, pa tako skraćena verzija teksta od veštačke inteligencije ne može biti uzeta „zdravo za gotovo“.

Kako da već od danas koristite aplikaciju i njene mogućnosti?
Foto: PrtSc/Google Play Store

Nakon što instalirate aplikaciju, prvi korak je da izaberete najmanje 5 tema koje vas interesuju. Zatim, možete izabrati neke od „listova“ koji zahtevaju pretplatu, kao npr. „Forbes“, ali to nije obavezno.

Zatim na početnoj strani počinju da vam izlaze vesti. Možete videti broj čitanja, možete komentarisati i pročitati komentare, lajkovati vest i slično. Što više tekstova pročitate, algoritam će preciznije moći da odredi šta je to što vas interesuje, i tako ponudi bolje tekstove.

Takođe, moguće je zapratiti određene novinare i autore, kao i izdvojiti tekstove koje želite da pročitate kasnije.

„Artifact“ se bori i protiv „klikbejt“ naslova
Foto: PrtSc/Artifact

U slučaju da naslov vesti ne odgovara informacijama koje se u njemu nalaze, ili je ipak informacija u naslovu do te mere izvrnuta da ne odgovara sadržaju, to možete prijaviti.

Ukoliko zadržite prst na vesti, iskočiće vam, između ostalog, i opcija da prijavite „klikbejt“ naslov.

Vesti koji su prijavljene imaće manji domet, kao i portali sa kojih dolaze, a konačni cilj je da uprkos „klikbejt“ vesti uprkos primamljivom naslovu, ne dobiju pažnju koju žele.

„Artifact“ je dostupan javnosti od februara, a do danas broji skoro pola miliona preuzimanja na „iOS“ i „Android“ uređajima. Koliko je aktivnih i svakodnevnih korisnika, ne znamo, ali nije primetan „bum“ kao što je to bilo sa Instagramom.
Foto: Unsplash/Solen Feyissa

Instagram je za samo dva meseca imao preko milion korisnika, za godinu dana imao je preko 10 miliona korisnika, a posle samo dve godine postojanja Kevin Sistrom i Majk Kriger prodali su ga Fejsbuku za oko milijardu dolara.

U toku 2018. godine Instagram je prešao i brojku od milijardu korisnika. Da li će „Artifact“ kao aplikacija usmerena na čitanje vesti, kao Instagram, postati redovna svakodnevica mnogih, ostaje da se vidi.

Aplikaciju možete preuzeti na zvaničnom sajtu, kao i na „Play store“ i „App store“ na vašim telefonima.

Kako u Novom Sadu možete iznajmiti “stan na dan“ bez plaćanja provizije platformama za izdavanje?

Preuzmite android aplikaciju.