Почетна > Бизнис
Бизнис

Творци Инстаграма се окренули вестима – нова апликација се бори против „кликбејта“ и скраћује текстове

Кевин Систром и Мајк Кригер, два програмера која су пре 12 година у промет пустили Инстаграм, недавно су објавили свој нови пројекат, апликацију за вести која се ослања на вештачку интелигенцију, а зове се „Artifact“.
Фото: PrtSc/Google Play Store

„Artifact“ није типична апликација за вести. Верујемо у проналажење најинформативнијих бесплатних прича, уклањање „кликбејтова“ и коришћење вештачке интелигенције за инстант сумирање текстова“, наводе креатори ове апликације на свом сајту.

Апликације које вам издвајају вести различитих извора према вашим критеријумима и интересовањима већ постоје, али „Artifact“ нову димензију открива додатком вештачке интелигенције у тај микс.

Наиме, уколико немате времена за читање, кликом на једно дугме вештачка интелигенција сумираће вам текст у неколико реченица.
Фото: Unsplash/John Tuesday

Биће истакнуто само оно најважније, па ћете веома брзо моћи да усвојите информације и пређете на следећу вест.

Ипак, власници истичу да ништа не може заменити вашу улогу у читању вести, па тако скраћена верзија текста од вештачке интелигенције не може бити узета „здраво за готово“.

Како да већ од данас користите апликацију и њене могућности?
Фото: PrtSc/Google Play Store

Након што инсталирате апликацију, први корак је да изаберете најмање 5 тема које вас интересују. Затим, можете изабрати неке од „листова“ који захтевају претплату, као нпр. „Forbes“, али то није обавезно.

Затим на почетној страни почињу да вам излазе вести. Можете видети број читања, можете коментарисати и прочитати коментаре, лајковати вест и слично. Што више текстова прочитате, алгоритам ће прецизније моћи да одреди шта је то што вас интересује, и тако понуди боље текстове.

Такође, могуће је запратити одређене новинаре и ауторе, као и издвојити текстове које желите да прочитате касније.

„Artifact“ се бори и против „кликбејт“ наслова
Фото: PrtSc/Artifact

У случају да наслов вести не одговара информацијама које се у њему налазе, или је ипак информација у наслову до те мере изврнута да не одговара садржају, то можете пријавити.

Уколико задржите прст на вести, искочиће вам, између осталог, и опција да пријавите „кликбејт“ наслов.

Вести који су пријављене имаће мањи домет, као и портали са којих долазе, а коначни циљ је да упркос „кликбејт“ вести упркос примамљивом наслову, не добију пажњу коју желе.

„Artifact“ је доступан јавности од фебруара, а до данас броји скоро пола милиона преузимања на „iOS“ и „Android“ уређајима. Колико је активних и свакодневних корисника, не знамо, али није приметан „бум“ као што је то било са Инстаграмом.
Фото: Unsplash/Solen Feyissa

Инстаграм је за само два месеца имао преко милион корисника, за годину дана имао је преко 10 милиона корисника, а после само две године постојања Кевин Систром и Мајк Кригер продали су га Фејсбуку за око милијарду долара.

У току 2018. године Инстаграм је прешао и бројку од милијарду корисника. Да ли ће „Artifact“ као апликација усмерена на читање вести, као Инстаграм, постати редовна свакодневица многих, остаје да се види.

Апликацију можете преузети на званичном сајту, као и на „Play store“ и „App store“ на вашим телефонима.

Kako u Novom Sadu možete iznajmiti “stan na dan“ bez plaćanja provizije platformama za izdavanje?

Преузмите андроид апликацију.