Боја слова, редослед речи, описи јела и број страница менија утичу на то шта ћемо и колико наручити у ресторану, те колико ћемо новца потрошити, тврде психолози, а вешти угоститељи знају како да искористе та зрнца мудрости у своју корист.
Уз мудро осмишљен јеловник гости наручују и троше више него што су намеравали на уласку у ресторан, тврде психолози. Притом се не ради о хипнози нити подвалама, него о малим графичким триковима и креативном приступу.
Боје су битне
Важност боја добро познају стручњаци за уређење ентеријера, али и дизајнери јеловника. Зелена поручује: ово је свеже и органски узгојено, а наранџаста подстиче апетит.
Жута је разиграна и врцкава, а на тамној подлози одлично се види чак и кад је осветљење слабије, па се често користи за називе јела која се једу увече. Црвена подстиче на акцију, поручујући подсвести да се само једном живи, па зашто не бисмо потрошили више.
Златни троугао
Кад узмемо јеловник у руке, поглед најприје пада у средину, затим путује на горњи десни угао па скреће лево. Познаваоци овај феномен називају златним троуглом, а вешти угоститељи га користе тако да на те делове менија стављају најскупља јела.
Јела на врху
Истраживања су показала да гости најчешће наручују прва два јела или последње са странице, одељка, колоне… Стога се менаџерима ресторана саветује да управо ту ставе она јела за која мисле да су неправедно запостављена или желе да повећају њихову продају.
Храна за машту
Имена јела која су окићена суперлативима, као најбољи хамбургер на свету, најчешће остају непримећена или изазивају подсмехе, али једноставни додатни описи који голицају машту могу бити пун погодак. Тако, рецимо, веома озбиљна летња салата или туна жутих пераја подстичу на размишљање о јелу, а то је само корак до наручивања.
Игра емоција
Називи јела попут „супица баке Јеле“ играју на емоцију, јер замишљамо вредну баку како навлачи кецељу и сецка поврће из баште да би развеселила унуке. То што бака Јела кува супу тако што сипа инстант садржај из кесице у кључалу воду никоме не пада на памет.
Страх од бламаже
Више је оних који не наручују вино јер их је страх да ће погрешити него истинских познаваоца. Угоститељима је то све јасније, па се често у карти пића могу пронаћи описи вина попут – лагана и лепршава бела или сува и слојевита црна, јер дају назнаку о чему се ради.
Бројеви и слова
Угоститељи знају да је отварање новчаника често најгори део посете ресторану. Иако треба истаћи цене, јер нико не воли кад не зна на чему је, нигде не пише да уз број треба да стоји и валута. Неки угоститељи се служе врло успешном тактиком да цене уместо бројевима напишу словима и тако оне постану мање „видљиве“.
Функционална белина
На страницама с пуно слова око тражи празнину да се одмори и смести се управо тамо где су мудри дизајнери менија ставили најисплативија или најскупља јела. Јела од јаја, тестенине и десерти који могу дуже да стоје, угоститељима се најчешће и највише исплате.
Баршун и злато
Приступачнији ресторани у којима се размишља о изгледу менија често имају ретро дизајн који подсећа на детињство, или вредност која расте пропорционално годинама које пролазе јер сугеришу на добар однос цене и квалитете. Ексклузивнији ресторани често иду на дебљи папир, баршунасте корице или златна слова, како би се појачао утисак елеганције.
И количина је битна
Неки ресторани желе да се похвале бројем јела која њихов кувар зна да припреми, али ако госта заболи рука од листања страница јеловника, лакше ће посумњати да нису сва јела свеже припремљена. Мање а квалитетно увек је боља опција. Дневни мени на једној страни проверена је формула која увек упали, јер не ствара стрес код људи који се тешко одлучују шта ће јести.
Mitovi u koje veruju gastronomski snobovi: Da li ste se pronašli?
Преузмите андроид апликацију.