Kompanija ,,Nissan“ je razvila i nedavno započela testiranje novog procesa recikliranja koji predstavlja efikasniji i isplativiji način izvlačenja retkih metala iz elektromotora. Sam proces uključuje zagrevanje korišćenog motora na 1400 stepeni kako bi se u potpunosti istopio.
Nakon topljenja motora dodaje se oksid gvožđa u smešu kako bi se oksidovali retki metali, nakon čega sledi fluks na bazi bora. Ova poslednja supstanca uzrokuje da se rastopljena smeša razdvoji u dva tečna sloja, pri čemu retki metali lebde na vrhu smeše gde se mogu lako ukloniti. Tokom testiranja, ,,Nissan“ tvrdi da je uspeo da oporavi 98% retkih elemenata motora koristeći novi proces recikliranja.
Čitav postupak traje upola manje nego vreme ručnog rastavljanja motora.
U budućnosti će pronalaženje novih načina za reciklažu i ponovnu upotrebu retkih metala biti od vitalnog značaja. 17 minerala koji čine grupu retkih elemenata ključni su za proizvodnju električnih vozila, solarnih panela i vetrogeneratora. Studija holandskog Ministarstva za infrastrukturu iz 2018. otkrila je da će nedostatak retkih metala verovatno ograničiti sposobnost sveta da ispuni ciljeve smanjenja emisije utvrđene Pariskim sporazumom o klimi.
Kako funkcioniše i koliko godišnje prihoduje Bečki startap za reciklažu elektronskog otpada pročitajte OVDE.
Preuzmite androidaplikaciju.