Svetski dan zaštite potrošača je u našoj zemlji ovog vikenda prošao bez posebnog obeležavanja i saopštenja potrošačkih organizacija.

Ovaj dan je inače posvećen informisanju građana i jačanju svesti o pravima u ovoj oblasti, a to su bezbednost i tačne informacije o proizvodima prilikom kupovine, kvalitetne usluge, reklamacije i korektan odnos proizvođača i trgovaca prema kupcima.
Kako je prenela Radio-televizija Vojvodine, u Ekonomsko-trgovinskoj školi u Senti posebna pažnja se posvećuje edukaciji učenika u ovoj oblasti. Učenici ove škole su osvojili prvo mesto na Međunarodnom regionalnom takmičenju održanom u Segedinu na temu onlajn kupovine.
Kako je rekla Aleksandra Arsenović, profesorka ekonomske grupe predmeta u Ekonomsko-trgovinskoj školi, mladi su veoma otvoreni za sticanje ovih znanja, a radeći na ovakvim projektima podižu svest i ostalim učenicima koji ne učestvuju na tim takmičenjima.
U godini za nama potrošači su najviše bili pogođeni visokim cenama, a tome svedoči i pokretanje postupka Komisije za zaštitu konkurencije protiv najvećih trgovinskih lanaca zbog mogućeg dogovaranja o cenama.
Postupak je i dalje u toku i nije izvesno kada će se znati ishod. Međutim, poslednjih meseci smo imali i bojkot trgovinskih lanaca koji je pokrenula potrošačka organizacija „Efektiva”.
I ovog trenutka je u toku bojkot koji, navode u potrošačkoj organizaciji, građani delimično poštuju, ali efekata ima dovoljno da se trgovcima skrene pažnja da kupci više neće tolerisati poskupljenja.
Povodom Dana potrošača oglasila se i Biljana Borzan iz Odbora za zaštitu potrošača u Evropskom parlamentu, koja je objavila rezultate istraživanja najčešćih potrošačkih primedbi. I ona je u raspravi u Evropskom parlamentu upozorila na visoke cene u istočnoj Evropi i zatražila stroži nadzor i veće kazne za odgovorne na tržištu.
Preuzmite android aplikaciju.