Почетна > Бизнис
Бизнис

Све више евозила и епуњача, следи мања путарина

Држава планира постављање још 10 пуњача за евозила, покренута је иницијатива за мање путарине, а захваљујући подстицајима грађани су купили више од 1.000 возила, док је увезено и 575 половни еаутомобила, речено је да данас отвореном Е-мобилити форуму на Машинском факултету.
Фото: Танјуг/Страхиња Аћимовић

Мирјана Илић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре навела је да су Путеви Србије до сада инсталирали осам пуњача, од чега три ултрабрза на стратешки кључним тачкама ауто-путева.

Додала је да се планира још 10 елекропуњача на државним путевима, те да је пуњење за сада бесплатно.

Фото: Танјуг/Страхиња Аћимовић
„Путеви Србије покренули су иницијативу за смањење цена путарине за електрична и друга чиста возила, која користе електронску наплату“, рекла је она.

Навела је да су преко државних подстицаја Министарства заштите животне средине у 2021. и 2022. години грађани набавили 1.023 возила, од чега 201 електрично док су остала хибридна.

Додала је да се преко Министарства финансија одобравају субвенција од 8.000 евра за такси возила, на електрични, хибридни, погон на компримовани гас, и са евро 6 стандардом.

Рекла је и да је до сада у Србију увезено 575 чисто електричних половних возила.
Фото: Танјуг/Страхиња Аћимовић

Илић је оценила да ће започињање производње електричних аутомобила 2024. године од Стелантиса у Крагујевцу, допринети већој приступачности те врсте возила у Србији.

„Електрична возила су будућност, и без већих препрека ће заменити возила на фосилно гориво. Шира употреба евозила је изазов с обзиром да ће будућа глобална потражња према пројекцијама у 2030. години бити три пута већа него сада“, поручила је она на отварању Емобилити дводенвног форума.

Помоћник министра науке и образовања Александар Јовић истакао је да значајно разговарати о изазовима и решењима у електромобилности у амбијенту сарадње привреде, образовања, невладиног сектора и науке.

Оценио је да се Србија приближава земљама ЕУ наводећи да је према извештају Европске комисије о иновацијама раст перформанси Србије 15,6 процената за период 2015. до 2022., док је просечан раст у ЕУ у том периоду био 9,9 посто.

„Тај податак говори о убрзаном приближавању Србије европским стандардима“, оценио је он.

Оценио је да су успеси резултат спроведених реформи, те улагања у научно истраживачку инфраструтруктуру и делатност,

„Кроз Фонд за науку и Фонд за иновациону делатност који су са 98 милиона евра финасирали више од 1.720 пројеката“, рекао је он.

Јовић је истакао значајне кораке Машинског и Електротехничког факултета у реформи студијских програма због четврте техношке револуције

„Емобилност је технолошка револуција у транспорту и енергетици, ка здравијем начину живота. То нас води стабилнијем и друштвено одговорнијем понашању државе и привреде“, поручио је он.

Декан Машинског факултета Владимир Поповић оценио је као значајну сарадњу са Националном асоцијацијом аутономних и електричних возила (НААЕВ) као иницијатором повезивања не само око Емобилити Форума.

Истакао је да је форум, чији су организатори Машински, Електротехнички и Саобраћајни факултет, велика прилика за размену идеја и повезивање науке, образовања, привреде и индустрије.

Председник НААЕВ-а Иван Вуловић нагласио је значај сарадње коју та асоцијација развоја два тима са Машинског и једним са ЕТФ-а који су носиоци светских награда.

„Те приче дају наду да не морамо да губимо кадрове, односно да можемо да их задржимо у Србији“, рекао је он.

Генерални спонзор Емобилити форума је компанија АББ Србија чији директор Александар Ћосић је поручио да су увек ту да помогну да се образовање у Србији сусретне са новим технологијама.

„Ту смо да заједно подигнемо Србију на виши ниво“, поручио је он.

Током два дана на Емобилити форуму учествују стручњаци из шест земаља, а разговараће се о урбаној мобилности, развојним центрима за аутономна возила и дронове, инфраструктури пуњача, декарбонизацији, сајбер сигурности и стартаповима.

На Машинском факултета биће и више изложби, а једна од њих где су од првог јутра електрични аутомобили, мотори и тротинети је испред улаза.

Šta je manje rizično – fiksna ili promenljiva kamata?

Преузмите андроид апликацију.