Početna > Novi Sad

Novi Sad Novosadske priče

Sve što niste znali o Bulevaru oslobođenja

Mesto večite buke, sedište najvećeg broja užurbanih građana Novog Sada, jedna od najvažnijih saobraćajnica definitivno je Bulevar oslobođenja.
Foto: Gradske info

Na dužini od oko 3 kilometara, ovu ulicu mnogi smatraju glavnom ulicom u gradu.

Građen je po etapama, od 1962. godine pa sve do kasnih sedamdesetih. U prošlosti su se na ovoj lokaciji pretežno nalazile kuće, sve dok se deo grada u kom se Bulevar oslobođenja nalazi nije počeo da se razvija.

Tada su, u 19. veku, kuće zamenjene zgradama koje i dalje važe za jedan od simbola ove novosadske ulice.

Bulevar oslobođenja nije oduvek nosio ovakav naziv. Do 1991. godine Bulevar oslobođenja je nosio ime Bulevar 23. oktobra, u čast 23. oktobra 1944. godine, dana oslobođenja Novog Sada od okupacije u Drugom svetskom ratu odnosno dana ulaska u grad jedinica Novosadskog odreda i Sedme vojvođanske udarne brigade.

Izgradnja Mosta slobode doprinela je da Bulevar oslobođenja dobije punu funkciju, koju ima i danas.
Foto: Gradske info

Lokacija koju poseduje Bulevar oslobođenja važi za jednu od najatraktivnijih lokacija u gradu, pa su tako mnogi značajni objekti našli svoje sedište upravo u ovoj ulici.

Kada bismo krenuli od Železničke stanice ka Mostu slobode, naišli bismo prvo na nekadašnje zgrade Lutrije, Simpa, Kokre i Tunela Jeftinoće.

Foto: Gradske info

Zatim bismo došli do zgrade Prekršajnog suda, a nastavljajući dalje prošli bismo mnoštvo stambenih zgrada, pa sve do objekta Aleksandar Bulevar centar i zgradu nekadašnjeg pokrajinskog suda.

Zgrada kineskog tržnog centra, Dnevnika obeležavaju deo Bulevara koji se graniči sa Futoškom i Jevrejskom ulicom, odnosno čuvenom Futoškom pijacom.

Nakon pijace nailazimo na banke sa jedne strane, čuvenu Dalton zgradu sa druge strane i Skopsku kulu.

Elektrovojvodina, stadion Karađorđe stacionirane su tik uz tržni centar Promenada koji važi za glavno šoping mesto u Novom Sadu.
Foto: Gradske info

Zgrada Naftne industrije Srbije, tržni centar Merkator, Agrovojvodina i zgrada NIS-a nalaze se skoro jedna uz drugu u krugu od 300 metara.

Uz sami početak Mosta slobode nalazi se Limanski park, jedan od očuvanijih i uređenijih parkova u Novom Sadu.
Foto: Gradske info

Sve ove zgrade su doprinele da polazna tačka mnogih Novosađana, ali i orijentir mnogim strancima upravo bude Bulevar oslobođenja.

Ono što je prepoznatljivo za Bulevar oslobođenja jesu mnogobrojne filijale banaka, kafići, prodavnice, menjačnice, kladionice, ali i restorani brze hrane naročito u tom delu Bulevara oko Futoške pijace.

Da li ste znali da je upravo Bulevar oslobođenja mogao postati ruta kroz koju bi prolazio autoput E-75?
Foto: Gradske info

U prošlosti, mnogi tuneli i nadvožnjaci su predviđeni baš u ovoj ulici, a time bi on poprimio totalno drugačiji izgled.

Mogućnost za izgradnju nadvožnjaka ili tunela ostavljena je na raskrsnicama Bulevara oslobođenja sa Bulevarom cara Lazara sa i Futoškom ulicom.

Postojala je i još jedna ideja vezana za Bulevar oslobođenja, a to je da se izgradi tunel ispod železničke stanice čiji bi završetak bio u Partizanskoj ulici.

Promena do koje će sigurno doći, a sa kojom će i sam Bulevar izgledati totalno drugačije očekuje nas u ovoj godini.

Budžetom Grada Novog Sada i Pokrajinske Vlade omogućeno je komplet asfaltiranje Bulevara oslobođenja.

U 2023. godini očekuje se obnavljanje Bulevara oslobođenja. Ovo je prvi put od 60ih godina prošlog veka da se ova značajna saobraćajnica u celosti rekonstruiše.

Projekat poput ovog je samo dokaz koliko ulaganje u Novi Sad i ovakvu saobraćajnicu doprinosi boljoj budućnosti građana i nekih novih generacija kojima će ovo mesto biti centar okupljanja kao što je to bilo slučaj i sa prethodnim generacijama.

Priča o Almaškoj crkvi, građenoj iz inata da bude najviša u gradu

Preuzmite android aplikaciju.