Место вечите буке, седиште највећег броја ужурбаних грађана Новог Сада, једна од најважнијих саобраћајница дефинитивно је Булевар ослобођења.
На дужини од око 3 километара, ову улицу многи сматрају главном улицом у граду.
Грађен је по етапама, од 1962. године па све до касних седамдесетих. У прошлости су се на овој локацији претежно налазиле куће, све док се део града у ком се Булевар ослобођења налази није почео да се развија.
Тада су, у 19. веку, куће замењене зградама које и даље важе за један од симбола ове новосадске улице.
Булевар ослобођења није одувек носио овакав назив. До 1991. године Булевар ослобођења је носио име Булевар 23. октобра, у част 23. октобра 1944. године, дана ослобођења Новог Сада од окупације у Другом светском рату односно дана уласка у град јединица Новосадског одреда и Седме војвођанске ударне бригаде.
Изградња Моста слободе допринела је да Булевар ослобођења добије пуну функцију, коју има и данас.
Локација коју поседује Булевар ослобођења важи за једну од најатрактивнијих локација у граду, па су тако многи значајни објекти нашли своје седиште управо у овој улици.
Када бисмо кренули од Железничке станице ка Мосту слободе, наишли бисмо прво на некадашње зграде Лутрије, Симпа, Кокре и Тунела Јефтиноће.
Затим бисмо дошли до зграде Прекршајног суда, а настављајући даље прошли бисмо мноштво стамбених зграда, па све до објекта Александар Булевар центар и зграду некадашњег покрајинског суда.
Зграда кинеског тржног центра, Дневника обележавају део Булевара који се граничи са Футошком и Јеврејском улицом, односно чувеном Футошком пијацом.
Након пијаце наилазимо на банке са једне стране, чувену Далтон зграду са друге стране и Скопску кулу.
Електровојводина, стадион Карађорђе стациониране су тик уз тржни центар Променада који важи за главно шопинг место у Новом Саду.
Зграда Нафтне индустрије Србије, тржни центар Меркатор, Агровојводина и зграда НИС-а налазе се скоро једна уз другу у кругу од 300 метара.
Уз сами почетак Моста слободе налази се Лимански парк, један од очуванијих и уређенијих паркова у Новом Саду.
Све ове зграде су допринеле да полазна тачка многих Новосађана, али и оријентир многим странцима управо буде Булевар ослобођења.
Оно што је препознатљиво за Булевар ослобођења јесу многобројне филијале банака, кафићи, продавнице, мењачнице, кладионице, али и ресторани брзе хране нарочито у том делу Булевара око Футошке пијаце.
Да ли сте знали да је управо Булевар ослобођења могао постати рута кроз коју би пролазио аутопут Е-75?
У прошлости, многи тунели и надвожњаци су предвиђени баш у овој улици, а тиме би он попримио тотално другачији изглед.
Могућност за изградњу надвожњака или тунела остављена је на раскрсницама Булевара ослобођења са Булеваром цара Лазара са и Футошком улицом.
Постојала је и још једна идеја везана за Булевар ослобођења, а то је да се изгради тунел испод железничке станице чији би завршетак био у Партизанској улици.
Промена до које ће сигурно доћи, а са којом ће и сам Булевар изгледати тотално другачије очекује нас у овој години.
Буџетом Града Новог Сада и Покрајинске Владе омогућено је комплет асфалтирање Булевара ослобођења.
У 2023. години очекује се обнављање Булевара ослобођења. Ово је први пут од 60их година прошлог века да се ова значајна саобраћајница у целости реконструише.
Пројекат попут овог је само доказ колико улагање у Нови Сад и овакву саобраћајницу доприноси бољој будућности грађана и неких нових генерација којима ће ово место бити центар окупљања као што је то било случај и са претходним генерацијама.
Прича о Алмашкој цркви, грађеној из ината да буде највиша у граду
Преузмите андроид апликацију.