U trenutku dok ekološki propisi Evropske unije nalažu da se smanjuje emisija izduvnih gasova iz automobila i da zamene fosilna goriva vodonikom, auto-gasom ili komprimovanim prirodnim gasom, postavlja se pitanje zašto se u Srbiji više ne toče alternativna goriva, već samo benzin i dizel.
Kada se TNG – auto-gas –pojavio na našem tržištu, njegova cena je bila upola tadašnje cene goriva upravo da bi se vozači privoleli da promene navike i ne toče samo dizel i benzin, već i gorivo koje ne zagađuje u toj meri okolinu.
„Tokom 2007, 2008, pa čak i 2009. godine Srbija je bila evropsko čudo u broju registrovanih vozila na tečni naftni gas (TNG). Tada smo imali oko pola miliona vozila registrovanih na ovo pogonsko gorivo. U odnosu na tadašnji ukupan broj registrovanih vozila, kada odbijemo sva ona vozila koja ne koriste nijedno pogonsko gorivo, pri čemu mislim na prikolice i slično, svaki peti automobil u Srbiji je bio na TNG. Tada je cena tog energenta bila jako povoljna, svega 30 odsto od cene benzina, i fizička lica koji koriste automobil za svakodnevne potrebe ugrađivala su instalacije za gas samo zbog odlaska na godišnji odmor, kako bi ostvarili uštedu na toj jednoj relaciji. Nije se pravila analiza o isplativosti na godišnjoj potrošnji. Upravo rezultat toga je bilo pola miliona registrovanih vozila na TNG“ kaže Milan Lončar iz Centra za motorna vozila AMSS na panelu koji je „Energija Balkana” organizovala u okviru Gasnog foruma Jugoistočne Evrope 2023.
Danas je, nažalost, situacija dosta drugačija. Prema informacijama koje sam dobio iz Ministarstva unutrašnjih poslova o broju registrovanih vozila na TNG u Srbiji, sada ih ima nešto više od 135.000. To je jako malo. Mislim da su tu razliku popunila vozila sa pogonom na dizel, čiji broj raste – dodao je Lončar.
Kupci polovnih automobila plaćaju za četvrtinu više zbog vraćene kilometraže
Preuzmite android aplikaciju.