Dok u svetu sve više opada zainteresovanost poslodavaca za angažovanje radne snage na daljinu, o čemu svedoči i najnovija analiza platforme „Linkedin” prema kojoj opada broj oglasa za takav oblik radnog angažovanja, u Srbiji je takva saradnja i dalje među omiljenim beneficijama zaposlenih, posebno među IT stručnjacima.
Svaki treći oglas iz IT sektora odnosi se upravo na takav rad, pokazuju podaci najvećeg sajta za zapošljavanje helloworld.rs.
Da li aktuelna energetska kriza, ali i sve manji značaj pandemije na tržištu rada, mogu da utiču da i ovdašnji poslodavci postanu manje zainteresovani za angažovanje radnika na daljinu?
Dragoljub Rajić, iz Mreže za poslovnu podršku, podseća da u privatnom sektoru Srbije u onlajn režimu radi od 18 do 22 odsto zaposlenih, ali i da se sve češće dešava da IT firme insistiraju da zaposleni dolaze na posao.
„Taj trend u svetu je uočen na sastancima sa menadžerima, jer zaposleni imaju sve veću potrebu da se vide i lično, da bi zaključili neke važne poslove. Zapravo pokazalo se da je obim novih zaključenih poslova znatno manji kada se oni dogovaraju onlajn. Pogotovo kod novih firmi koje su tek počele da rade. Fizički kontakt ostavlja više prostora za bolje poslovne dogovore, nego kada postoji onlajn komunikacija“ navodi Rajić.
Podseća da je socijalizacija takođe važna za biznis, pa zato postoji taj trend vraćanja u korporacije.
Preuzmite android aplikaciju.