Najčešći kupac spreman je da izdvoji za automobil stariji od 10 godina između 2.000 i 5.000 evra. sa obzirom na to da je prosečna starost vozila u Srbiji oko 17 godina, pitanje je koliko će biti motivišuće subvencije države koje su u cilju smanjenja zagađenja predviđene za zamenu starih dizel automobila onima sa „Evro 6 normom“, smatra Petar Veličković.
„Vlasnici starih automobila sa dizel motorima Evro 3 standarda moći će da uz novac od subvencije kupe mlađi polovnjak. Postavlja se pitanje koliko je taj cilj realan, pošto je Srbija na dnu liste u Evropi po starosti automobila. Prema našoj poslednjoj analizi prosečna starost vozila u Srbiji je 17,3 godine. Što potvrđuju i podaci MUP-a, ali apsolutno nema sumnje da je nešto tog tipa potrebno uraditi“, rekao je Veličković.
Kako bi se smanjio broj registrovanih vozila koji zagađuju životnu sredinu, Vlada je usvojila krajem prošle godine Program zaštite vazduha u Srbiji do 2030. godine. Kojim su predviđena 102 miliona evra za zamenu najstarijih dizel vozila novijim. Pravo na dodelu subvencije imaju svi koji budu reciklirali automobile Evro 1, 2 i 3 norme. Rekao je ranije direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.
Benzinci i dizelaši mogli bi da opstanu i posle 2035. godine
Preuzmite android aplikaciju.