Најчешћи купац спреман је да издвоји за аутомобил старији од 10 година између 2.000 и 5.000 евра. са обзиром на то да је просечна старост возила у Србији око 17 година, питање је колико ће бити мотивишуће субвенције државе које су у циљу смањења загађења предвиђене за замену старих дизел аутомобила онима са „Евро 6 нормом“, сматра Петар Величковић.
„Власници старих аутомобила са дизел моторима Евро 3 стандарда моћи ће да уз новац од субвенције купе млађи половњак. Поставља се питање колико је тај циљ реалан, пошто је Србија на дну листе у Европи по старости аутомобила. Према нашој последњој анализи просечна старост возила у Србији је 17,3 године. Што потврђују и подаци МУП-а, али апсолутно нема сумње да је нешто тог типа потребно урадити“, рекао је Величковић.
Како би се смањио број регистрованих возила који загађују животну средину, Влада је усвојила крајем прошле године Програм заштите ваздуха у Србији до 2030. године. Којим су предвиђена 102 милиона евра за замену најстаријих дизел возила новијим. Право на доделу субвенције имају сви који буду рециклирали аутомобиле Евро 1, 2 и 3 норме. Рекао је раније директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.
Benzinci i dizelaši mogli bi da opstanu i posle 2035. godine
Преузмите андроид апликацију.