Dobar pokazatelj gde se neka država nalazi u svetskom lancu ishrane je koliko je stranim korporacijama dozvoljeno da se na njihovoj teritoriji razmašu.
Rusija je po ovom kriterijumu medved sa pancirom u T-14 Armata tenku. Kako je objavilo tamošnje državno regulatorno telo za komunikacije Roskomnadzor, na snagu je stupio novi zakon po kome je svaka strana internet kompanija sa preko 500 000 korisnika sa teritorije Ruske federacije, u obavezi da na njoj otvori predstavništvo do prvog januara 2022. godine. Ukoliko to ne učine, uslediće penali, poput zabrane oglašavanja.
Osim ove odredbe, kompanije su u obavezi i da:
- Na svojim stranicama postave formular za povratne informacije namenjene ruskim korisnicima
- Registruju nalog na stranici Roskomnadzora radi lakše saradnje sa vlastima
- U svoje platforme integrišu jedan od programa (propisan od strane Roskomnadzora) za utvrđivanje broja korisnika na pojedinim izvorima informacija
- Uskrate pristup informacijama koje su protivne ruskom zakonu
Ovom prilikom, pomenuto telo je objavilo i spisak od 13 kompanija na koje se ove mere izričito odnose. Na njemu su Alfabet (Gugle), Meta (Fejsbuk), Epl (u aprilu kažnjen sa 12 miliona dolara od ruske anti-monopolske agencije), Tviter, TikTok, Telegram, Diskord, Pinterest, Spotifaj, Zum, Viber i Tvič.
Ruski diverzanti, po svoj prilici već uveliko brišu sve ove aplikacije.
Preuzmite android aplikaciju.